torsdag 18. juli 2013

Trøst...




Idag er det torsdag. Imorgen kveld har GisleKjæreste vært syk i en uke. Det kjennes lenger. Jeg kan se at han er sliten av smertene. Legen idag er ung. Fra Tromsø? Hun hilser på oss begge. Ser vekselvis på oss begge. Jeg liker henne. Hun er saklig uten å være ufølsom. Hun forstår at det er helt håpløst å ikke vite om dette tar to dager,eller flere uker. Hun vil ikke gjette. Jeg tror ikke leger gjetter. Jeg håper ikke det. Etter legevisitten blir det stille. Mannen i senga er en annen. Jeg også. Ta deg en tur i hagen. Sier han. Ja. Svarer jeg. Og går. Når jeg kommer til hagen ringer Mamma. Hvordan går det. Spør hun. Jeg begynner å gråte. Hvorfor gråter jeg bestandig når Mamma spør hvordan jeg har det? Jeg hulker frem at jeg  ringer henne senere. Jeg ser på plommetreet. GisleKjæreste sagde det ned før han ble syk. Det må sages i mindre biter. Jeg henter saga. Sager på det døde treet. Triller en trillebår med ferdig-sagde biter. Stabler dem. Kjenner at det er godt å bli svett. Jeg kan bare tenke på saging når jeg sager. Det kjennes trøstende å sage. Jeg får ro. Jeg vet at jeg ikke kommer til å orke hele treet idag. Litt av gangen er det beste.
Før jeg drar fra hagen plukker jeg med meg salat,agurk og tomat. Jeg kjenner et  blaff av glede når jeg legger alt i boksen. Min helt egne salat. EkteSalat. Det kjennes som trøst å vanne i drivhuset. Se at Paprika og Chili trives og gror.

Nå?
Er jeg hjemme. Jeg skal dusje av meg hagesvette. Så skal jeg ta meg en tur til Sykehuset. Vi to på sykerommet blir nok bedre kjent hvis vi må. Jeg kan bare tenke en dag av gangen. Idag er det torsdag. Jeg har besøkt kjæresten min. Jeg har saget et plommetre i biter. Jeg har tatt med tomater og agurker og tomat hjem fra hagen min.
Imorgen er det fredag.

6 kommentarer:

  1. Trøst i gjøre ting. Og trøst i å kunne høste EkteVare fra EgetDrivhus.
    Tenker nok dere blir kjent med hverandre igjen. Men ting tar tid.
    Sender litt trøsteklem og ønsker god bedring og letterehjerte for Bente :)
    klemmer om :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er lettere hvis jeg gjør sånne ting også! morgen kan jeg sage videre,og spise enda mer salat ;-)
      Han er litt bedre denne ettermiddagen.
      Takk for gode ord.

      Slett
  2. Det er god trøst i å gjøre ting. Tøff du som sager! Og så fine tomater, salat og agurker! Mine tomater begynner å skifte farge. Det finnes ikke bedre enn selvdyrka grønnsaker :)
    Ønsker fortsatt god bedring til GisleKjæreste og håper han er bedre i dag. Og enda bedre i morgen.
    Trøsteklem fra meg til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sager for hånd..og kjenner at det er godt. Han er litt bedre denne ettermiddagen,jeg krysser alt jeg kan krysse.
      Takk for for god klem :-)

      Slett
  3. Så flink du er som sagar og dyrkar.
    Vi har berre nokre få jordbærplantar i hagen..
    To-tre bær pr.dag. Men nok til ein liten kos.

    God betring til Gisle og trøsteklem til begge ♥♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Det smaker ekstra godt av det vi har dyrka selv! :-)
      Takk,for gode ønsker og klem.
      Sender en BenteKlem

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!