onsdag 17. september 2014

Søvnløs...


Jeg får ikke sove. Jeg elsker å sove.Jeg blir GaleBente hvis jeg ikke sover.
Vanligvis sover jeg. Godt. Hele natta.
Nå?
Snurrer rundt i senga. Kjefter på han som puster for høyt. Snorker. Tenker at jeg snart må opp igjen. Ser at klokka blir tre. Flyter meg. Gjesteseng. Gjesterom.
Snurrer. Setter på lydbok. Boka er fin. Trist. Litt morsom. Men svensk. Mannen som leser høres trøtt ut.
Klokka ti på halv fem. Tasser opp. Tisser. Finner Sommerboka. av Tove Jansson. Leser en side.
Sovner.


Jeg har stått opp. Dusjet. Laget kaffe. Drikker kaffe. To netter med dårlig søvn. Jeg blir SyteBente. Prøver å ta meg sammen. Tenker på en god venninne. Hun sover dårlig. Nesten bestandig.
Det hjelper ikke. Jeg synes fremdeles synd på meg. Tenker på dagen. På skolen kan jeg ikke være GaleBente.


Jeg strekker meg. Drikker litt kaffe. Setter GaleBente på badet. SyteBente får være i gangen.
Jeg gleder meg til ikveld. Da skal jeg legge meg tidlig. Og sove hele natta.

Ha fin dag.

8 kommentarer:

  1. - og sove hele natten. Det er godt, når man får til.
    Håper du får til, for for lite søvn gjør ingen glad.
    Klemmer på og skal drysse sovetanker over deg i kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å sove hele natta er naturlig luksus for meg..gleder meg til å legge meg,men dagen har jammen gått fint,ble hverken gal eller sytete..nå er det snart kveld.
      Sove-drysset ditt har kanskje kommet..jeg må ut en tur ,tror jeg,dette er for tidlig for kveld.-

      Slett
  2. Ugreit når søvnen ikke vil. Sender sovetanker fra nord, de når deg sikkert når det lir mot kveld. Klem -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for sovetankene..de kom nå,sammen med søvndrysset fra mormor. å må jeg vist ut en tur for å holde meg våken til kvelden.:-)
      Klem

      Slett
  3. Svar
    1. legger den under puta , kan ike brukes før jeg legger meg--
      Takk :-)
      Klem

      Slett
  4. Håper natta blir god :) Jeg har god erfaring med dårligsoving.... det er slitsomt og man kan bli både sytete og gal.... men det hjelper fort når man får tatt igjen litt, så legge seg tidlig er smart :) Ha en nydelig septemberdag, Bente og klem fra meg til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dagen har gått fint,men jeg kjenner meg takknemlig for at dette ikke er vanlig..jeg liker de vanlige nettene mine bedre! Inatt har jeg tenkt skal være vanlig:-)
      Håper du har fine dager.
      Klem

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!