fredag 4. mars 2011

Min fine nestenvårverden..

Igår var jeg bare ute. sammen med hunden. Uten ski. Uten lue. Med solbriller. I sola.
Jeg blir helt fra meg av lykke i sånn vær. Dagen før ble ødelagt av skodde. Jeg blir ganske overrasket. Over hvor trist jeg blir. Av skodde. Nesten på grensa til diagnosetrist. Alt blir aldeles svart. Alt blir helt for vanskelig. Helddigvis gikk det over sammen med skodda.
Igår kjørte jeg Gisle til flyplassen. Litt tidlig. Han skulle helt til Senja. Det er lang tur. Selv om han kan fly. Jeg har fått bilde av havet. På Senja. Idag. Det er ganske fint med mobiltelefoner. Det går an å sende bilde av der du er. Med en gang. Noen ganger er det ikke så fint. Jeg vet om noen som angrer litt. På bilder. og meldinger. Som virket som en god idè da de ble sendt. Som egentlig ikke var det.
Igår sol. Ute hele dagen. Liten tur sammen med venninne. Det kjennes ut som jeg ikke har sett henne i hele år. Det er jeg ikke sikker på om jeg har heller. Veldig fint å treffe Venninne igår. Hun var litt som hun pleier. Og litt annerledes. Men like fin.
Idag er det sol og noen tynne skyer. Jeg har sovet lenge. Og gjort rent. Og børstet hunden. Ingen vil ha hotellopphold for to i Toulouse. I april.Det er bare Kamelryttersken  som kanskje vil. Men hun er ikke sikker.Kanskje noen vil ha hundehår? Det går nok an å strikke genser av hundegarn. Men jeg vil ikke.
Det er staffett på tv. Benntebo er ren og ryddig. Frøya børstet og pen. Jeg er lykkelig. Selv om kjæresten min er på tur. Noen ganger får jeg noe som kjennes som store streif av lykke. Fordi jeg er her. Fordi det er vår. Fordi mange ting..

1 kommentar:

  1. Hei :-)
    Skodde kan jo ta motet fra alle og enhver. Håpet ligger vel i at det alltid følger bedre vær etter :-)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!