søndag 6. mars 2011

Fremtiden...

Jeg har ikke vært så glad i å planlegge. Fremtiden. Etter at jeg ble syk har jeg nesten sluttet helt.Jeg greier ikke se for meg Bente om ti år. Jeg vet at da er jeg 46 år. Hvis jeg lever da.
Inatt drømte jeg at jeg var en gammel dame. Det var en litt rar drøm. Jeg var ganske søt. Tror jeg. Men gammel. Og jeg bodde et sted. Kanskje et hus. Umulig å vite. Da jeg våknet slo virkeligheten ned i meg. Jeg har vært skikkelig dårlig på planlegging. Jeg har ikke noe sted å bo når jeg blir gammel. Jeg eier ikke Bentebo. Jeg vet ikke om det er så vanlig å bo her når man er gammel. Det tror jeg nok ikke. Må jeg kjøpe nå? Sånn at jeg har et sted når jeg blir gammel. Eller et sted jeg kan selge. Og dermed kjøpe ett nytt. Det er veldig dyrt å kjøpe. Det er veldig norskt å eie. Sitt eget hus. om man har Investert i. Sånn at man har et sted å bo når man blir gammel. Ikke jeg. Selv om jeg er både norsk. Og har tenkt å bli gammel.
Jeg våknet sent etter drømmen. Ganske stiv og vond. Akkurat som drømmen fortsatte litt inn i dagen. Ute er det vakkert. Frøya og jeg gikk oss en tur. I sola. Vi traff ingen gamle på vei gjennom Baneheia. Bare unge. Og noen sånne som meg. Jeg spurte ingen om de hadde kjøpt seg et sted å bo. Jeg gikk gjennom byen mot sjøen. Traff mange gamle. De gikk i sola de også. Mange smilte til meg og Frøya. Det er ganske vanlig når det er sol. Smiling og sol henger sammen. Jeg torde ikke spørre noen av de gamle heller. Om noen leide. Jeg bare smilte. Da vi kom til sjøen føltes ikke kroppen så gammel lenger. Jeg bestemte meg for å vente litt med å bekymre meg for hvor jeg skal bo. Når jeg blir gammel. På vei hjem handlet vi en sjokolade. Egentlig tror jeg at jeg bør bekymre meg mer over hvor mye jeg legger på meg. Etter at jeg sluttet å røyke. Kanskje jeg kan spare alle pengene etter røykeslutt.Til et sted å bo i. Når jeg blir gammel...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!