fredag 25. februar 2011

Noen har lyst til å hoppe..men får nesten ikke lov..

Endelig fredag! Jeg har jobbet. Det er egentlig det. Derfor har det vært stille fra disse kanter.Jeg har fått gått litt på ski også. Ellers lite. Jeg har ikke røyket. Jeg har lagt med meg tidlig. Jeg har stått opp tidlig.  Jeg har passet på at hunden mi har det bra. Og prøvd å passe på kjæresten min. Mamma har tross alt fått etpar tekstmeldinger. Venner har jeg passet ganske dårlig på. Jeg har bestemt meg for å forbedre akkurat den biten litt. Jeg kunne vært flinkere til å rydde. Og vaske. Og lage mat.
Da må jeg bestemme meg for å jobbe mindre.
Hoppjentene var på tv idag. De hoppet i Vm. I Oslo. Ikke Holmenkollen. Men en annen bakke. De er tross alt jenter. De kan ikke hoppe i stor bakke. Det mener iallfall de som bestemmer. Hvem som skal gjøre hva. i Vm. Og ellers på den sportslige fronten. Jeg tror de som bestemmer sånne ting er menn. De kvinnene som er enige er bare det fordi de må. Ellers blir de nok erstattet med menn. Eller andre kvinner. Som kan være enige med menn.  Jeg tror de hadde samme diskusjonen når det gjaldt fotball. Og Håndball. Sikkert sprangridning. Sikkert de fleste sporter.
 Jeg er ikke så opptatt av sport. Jeg sporter ikke så mye akkurat. Jeg er i tvil om jeg liker atletene veldig godt. Egentlig. Bjørgen. Nortug. Oddvar Brå. Dette er navn som ikke akkurat er helter for meg i dagliglivet mitt. Jeg er litt skeptisk til joggere til og med. Poenget mitt er bare: Jentene kan selvfølgelig hoppe på ski. Ferdig med den saken. Ikke alle jenter. Ikke jeg. Jeg vil ikke. Men de jentene som har øvd seg. Og de som har lyst. Jeg synes det er en selvfølge. At de skal
få hoppe. I stor bakke. Og i OL. Nå er det sagt. Jeg tror nok Menn som bestemmer leser dette. Og gir beskjed. At jenter får lov. Neste OL. Til å hoppe.
Nå er denne dagen snart slutt for min del. Imorgen er det litt poljobbing. Så er det hviling. Jeg er ganske glad for at jeg ikke trenger å hoppe på ski. Jeg er også ganske glad for at ingen mann forteller meg at jeg ikke kan jobbe på polet. Fordi jeg er jente. Det hadde han ikke hatt lov til å si...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!