torsdag 9. september 2010

Syk Torsdagssøndag..

Idag er det torsdag. Vi nabokjærester har egentlig Søndag. Som skulle inneholde lang frokost. Og en hyggelig aktivitet. Min tur til å lage mat idag.
Jeg hadde besøk av Venninne igår. Som skulle videre. Til Utlandet. Jeg kjørte henne til flyplassen. Litt pjusk fordi det var tidlig. Men frisk. Veninnekveld igår var veldig hyggelig. Jeg nesten morgenduggfrisk avgårde til flyplass. Levere venninne. Gisle er med. Vi skal handle.  Gode ting fordi vi skal ha  Torsdagssøndag. Jeg synes Gisle er som vanlig. Hjem. Frokost.Gisle er fremdeles ganske vanlig,  Så litt soving. På Torsdagssøndager er alt lov. Plutselig blir Gisle skikkelig kvalm. Er det meg? Er det frokosten? Går det omgangssyke? Gisle blir en tapper, men veldig blek mann. Som uvanlig nok ikke sier noe. Han er utrolig stille. Nå sover han. Jeg ? Jeg har torsdagssøndag alene. Det er fint det også. Jeg spiser litt ting jeg har lyst på. Blogger litt. Tenker på om jeg skal sykle meg en tur. Pasienten sover. Jeg har prøvd å se til ham. På en litt bråkete måte. Men omsorgsfull. Ikke slemt bråkete. Han sover. Jeg begynner å få lyst på den gode maten jeg hadde tenkt å lage. Jeg tror nok ikke han har så veldig lyst på akkurat. Men jeg har. Jeg kommer til å sykle en tur med Frøya. Det er sol. Når jeg kommer hjem skal jeg dusje. Så skal jeg lage Torsdagssøndagsmat til meg selv. Og finne en dvd. Og ta på myke klær. Gisle sover fremdeles. Jeg kjenner inni meg at jeg ikke har så spesielt lyst til å ha omgangssyke. Men det kan ha vært meg. Eller frokosten. Jeg er ikke kvalm. Selv om jeg også spiste frokost. Det som står igjen nå er: Meg eller omgangsyke. Jeg føler meg frisk som en fisk. på en litt bråkete måte. Egentlig. Det er nok best å sykle meg en tur sammen med Frøya. Imorgen kan det hende jeg har omgangssyke..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!