fredag 10. september 2010

Ting Som Må Gjøres..

Jeg er frisk som en fisk. Gisle er syk. Jeg tror faktisk han er skikkelig syk. Han klager ikke. Han sover. Siden han er mann betyr det skikkelig syk. Dessuten prøvde han å gjennomføre dagen sin. Han kom hjem lenge før han skulle. Nå får han ligge i min seng. Og drikke mitt vann. Og kanskje spise min kjeks.
Jeg prøver å være flink. Jeg legger opp et kurs. For litt eldre mennesker. Om vin. Selv om jeg ikke akkurat er utrolig flink på vin. Jeg er flink til å lage kurs. De eldre kommer til å like det jeg har gjort. Håper jeg. Og tror. Noen ganger må man gjøre ting man ikke nødvendigvis er utrolig flink til. Kurset begynner om nesten to uker. Jeg har tenkt litt på hvordan jeg vil ha det. Jeg har skrevet litt idag. Jeg innser atter en gang at jeg jobber best under press. Nå er det ikke press. Jeg gjør utrolig mye annet mens jeg holder på med dette. Idag. Fordi jeg har god tid. Jeg gjør det jeg skal. Pluss masse andre ting. Jeg surfer på nett for å se på billige reiser. Billige bøker. Billige turklær. Billige hundeting! Når jeg er ferdig med Billig begynner jeg på Dyrt. Jeg ser på Dyre reiser. Dyreting. Dyrt turutstyr. Dyre møbler. Faktisk møbler. Bare for å se hva jeg slipper å bruke penger på. Desssuten har det handlet mye om Dyre gaver. Som folk har fått. Uten å skjønne at man må gi noe tilbake da. Hvis man har makt. Og det har man. Jeg fikk tilbud om dyr presang idag. Jeg vet ikke om jeg orker å ta den imot. Ikke fordi jeg har noe særlig makt. Ikke fordi venninne som ville gi får grep på meg. Bare fordi jeg ikke er sikker på om jeg har krefter. Noen ganger er det fint å ikke ha makt. Det hadde vært fint å ha flere krefter. Nå blogger jeg isteden for å gjøre Ting Som Må Gjøres. Etterpå skal jeg ta meg en kopp kaffe. Jeg tror nesten ikke jeg rekker mer kurslaging idag. Og imorgen skal jeg jobbe. Søndag. Da er det SøndagSøndag. Tid har jeg. Ikke makt. Ikke krefter. Men tid. Kanskje det egentlig er tia de vil ha tilbake. De som tar imot dyre presanger..

1 kommentar:

  1. Dakkars Gisle. Ja er ikke særlig fjod jeg heller i dag. Så det er nok noe som går.

    Så spennende det høres ut med det kurset da!! Stå på!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!