lørdag 7. august 2010

Ikke min dag idag,,

Idag har jeg jobbet. Jeg pleier å like det godt. Blide mennesker. Sure mennesker. Unge. Gamle. Det tar en drøy halvtime å kjøre til jobben. Jeg vinket hadetbra til Frøya og Bentebo litt over ni. Klokka ti ringte telefonen. Det var husverten. Frøya lagde et fryktelig spetakkel. Jeg hørte henne. Gjennom vegger. Gjennom telefonen. Det var så mye lyd at det ikke gikk ann å late noe annet. Høy, triumferende bjeffing. Jeg spurte forsiktig om hun hadde holdt på lenge. Han mente at det hadde hun. Samtalen tok tre minutter. Etterpå kjørte jeg hjem. For å hente udyret.Jeg hørte henne på utsiden da jeg kom. Hun sluttet da. Jeg dro udyret med meg. I bilen. Heldigvis ikke sol. Hun fikk vann. Hele tiden kjente jeg på at det egentlig er for varmt.I bilen. For en hund.
Da kassa skulle gjøres opp gjorde jeg en kjempebrøler. Masse ekstra arbeid på sjefen mandag.Udyret lå avslappet og rolig og sov da jeg kom. Nå er jeg hjemme. Har ruslet en tur med udyret. Og spist middag. Kanskje denne dagen blir bedre hvis jeg slapper av litt. Udyret sover i sin seng. Hun er sikkert også sliten. Man blir sliten av å bråke. Jeg har tatt på kosebukse. Jeg kjenner litt på følelsen av at kanskje alle naboene mine hater meg og udyret nå. Iallfall meg. Udyret er for søt. Sikkert bare dårlig oppdragelse.. Kanskje jeg må kjøpe unnskyldblomster til alle.. eller iallfall banke på og beklage voldsomt.. Kanskje jeg skal vente til imorgen. Kanskje alt ser litt annerledes ut når jeg ikke er så sliten..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!