mandag 26. juli 2010

Ordnedag..

Idag ordner jeg opp.Jeg betaler regninger.Det er flere enn jeg trodde. Jeg melder fra overalt til sånne som er opptatt med at jeg har flyttet. Det er flere enn jeg trodde. Jeg rydder i Bentebo. Selv om det er lite her, blir det utrolig fort rotete. Eller kanskje nettopp derfor. Jeg prøver å få bort hundehår. Jeg vet at den kampen er tapt, jeg gyver på likevel.
Frøya koser seg i senga si. Hun liker å ha kontroll på meg, mens hun halvdupper seg gjennom dagen. Hun liker lyden av meg som er rolig, fornøyd og har god tid. Hun liker at jeg synger etter musikk fra radio. Hun liker at hun får litt menneskelunch,selv om tomatene får ligge igjen. De ser litt triste ut, så de kastes. Jeg vet at egentlig burde jeg rydde bilen. Den er mye verre enn Bentebo. Full av rot.Mammas sengebunn som skal kastes. Brusflasker. Hundehår og hårstrikk!Jeg blogger isteden. Dessuten har jeg bok som bør leses. En tur skal gåes. Kanskje et bad.
Dagene før har vært veldig hyggelige og sosiale. Jeg er sosial. Jeg liker å være sammen med mennnesker.Noen ganger må jeg være alene. Imorges ringte en venninne og snakket om hyttetur. I hodet mitt var jeg utrolig innstilt på å ha ordne, betale regninger og slappe av dag. Alene. Jeg prøvde et ørlite øyeblikk å avtale. Helt til jeg forsto at det er helt ok å si at det ikke passer. Jeg sa at det ikke passet. Sa at jeg gjerne ville være hjemme og ordne litt. Venninne vet hvem jeg er. Hun vet at jeg er hyggeligere hjemme idag enn hyttetur med mennesker. Mens jeg skriver piper telefonen. Tilbud for ikveld. Jeg tenker at ikveld er jeg sosial igjen. Ikveld blir hyggelig. Dessuten betyr en avtale ikveld at jeg desverre ikke rekker å ta bilen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!