søndag 25. juli 2010

Fartsbursdag..

Lørdag kveld.. jeg er invitert i bursdag hos venninne fra gamle dager. Jeg gleder meg.Først er jeg sammen med mamma. Vi feirer mamma 74 år. Vi skal på biltur. Se på hage i Evje som er vakker. Og eldgammel fjellvegg. Vi ser på hage. Den er vakker. Vi drikker kaffe og snakker om viktige ting. Ser på hage, og ler av karper som kommer svømmende i fiskedam. De tror vi har mat. Videre til gammel fjellvegg. Fin,gammel og evig på en måte jeg liker. Videre til Gjesteheim. Mat. Jeg får lyst til å kjøpe telt, mer lyst enn før. Vi kjører oss bort. Hele kroppen min vet det..mamma som er gammel orienteringsløper mener vi er på rett vei. Vi er ikke det. Har kjørt kanskje syv mil feil. Mamma begynner å kjøre fort. Skikkelig fort. Og diskuere hvorfor det finnes sekstisone. Vi kommer hjem. Litt lite tid til hundetur og pynt. Rekker hundetur. Kommer i bursdag og har glemt presangen. Den står hjemme i Bentebo. Jeg har maskara. og litt pysjaktige klær. I bursdagen er det nære venner til bursdagsbarnet som jeg aldri har sett, familie jeg aldri har truffet og meg. Og skalldyr. Som jeg elsker. Glemmer at jeg ikke kjenner noen. Koser meg. Spiser krabbe så det spruter. Skravler på engelsk med italienske venner. Angrer på at jeg ikke er flinkere i italiensk.Er i nydelig hage. Med vin og latter og trygt. Kjenner meg trøtt og tenker at det er ok å å gå hjem. Kysser på italiensk vis og vinker avgårde. Bentebo og Frøya venter. På Facebook har en liten prins tid til å si at vi møtes snart. Det er lørdag natt. Jeg vet at jeg skal kjøpe telt på mandag. Snakke med mamma om fart. Og glede meg til at venninne skal kommer å henter presangen sin....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!