mandag 11. april 2011

Takknemlig..


Jeg kan huske at jeg orket å gå hundre meter. Så satte jeg meg ned. Hvilte. Så gikk jeg hjem. Da hadde jeg vært på tur. Den dagen.
Idag har jeg gått mange  meter. Jeg har gått nesten hele formiddagen. Jeg har syklet også. Ganske langt.
Det var ganske lenge jeg ikke kunne sykle. Eller ikke gå på ski. Fordi jeg bare datt.
Nå er jeg mett. Vi har spist middag. Masse gode grønnsaker og tunfisk pakket inn i en tortilla. Sunn mat. God mat. Billig mat. Tre ting på en gang.
Idag er jeg først og fremst takknemlig.
Det er lenge siden jeg gikk to hundre meter. Og ble sliten.
Det er en stund siden jeg begynte å sykle igjen.
Jeg orker mindre enn jeg vil.
Jeg har fremdeles dager som ikke virker.
Svimle dager.
Vonde dager.
Idag er jeg bare takknemlig. Jeg har sett skogen i vårkjolen. Sola har laget farge i fjeset mitt. Kjæresten min smiler til meg. Han har blitt brun. Hunden min ligger rett ut. Hun synes vårturer er fine. Selv om hun alltid må ha bånd. Vi tar hensyn til gravide rådyr. Og fugler som vårflørter. Det kommer reir og små unger på alle kanter nå.
Jeg ? Kjenner meg rolig og trygg på at dette livet skal gå opp. Ikke alltid enkelt. Ikke alltid så lett som akkurat i dag. Noen ganger. Sikkert så vanskelig at jeg tror jeg ikke får det til. Et lite sekund eller to.
Noen har spurt hva jeg har gjort? Hvilker medisiner jeg tar? Siden jeg er så frisk?
Jeg vet ikke. Jeg bruker ikke medisiner.
Jeg bruker skogen. Og latter. Og håp.
Og takknemlighet.
Kanskje det ikke varer.
Skal jeg tenke det mer enn andre?
Vi vet ikke hvordan imorgen er. Ikke jeg. Ingen.
Redd?
Nesten aldri mer. Mest spent på hva som er videre.
Og idag; Takknemlig..

På turen idag hadde jeg kamera med meg. Da vi parkerte syklene for å gå et stykke. La jeg kamera på bakken. Skulle bare fikse av meg litt klær. Jeg glemte å plukke det med meg. Det lå et kamera ved siden av den låste sykkelen min. Nærmest midt i stien. Veldig lenge. Helt til vi var ferdig med å gå. Kamera lå der fremdeles. Da vi kom tilbake til syklene...Kanskje ikke det finnes så mange tyver.. I skogen.

3 kommentarer:

  1. Så bra at du har dager som er bedre også innimellom! De kan du leve lenge på tenker jeg :-))

    Ha en fin kveld videre og klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så fint at du har hatt en fin dag! Det er så godt med sånne "takknemlige" dager. Man trenger slike dager for å komme seg gjennom de ikke fult så "takknemlige" dagene!
    Du er flink!
    Og så heldig du var, at ikke fotoaparatet ditt ble borte, så vi fikk se de herlige bildene du tok oppgjennom trærne!
    Føler det var sånn man så verden når man var små. Da kunne man stå leeenge og se opp mot himmelen eller trekronene. Man ser verden fra en annen vinkel som barn. Nå som voksen blir man mer praktisk og haster avsted og ser bare rett frem.
    Det har ikke du gjort i dag. Det er bra!:)
    Oi, det ble en lang kommentar!:) Men likte innlegget ditt og bildene dine godt!:)

    Håper du får en fin kveld også!:)

    Pia:)

    SvarSlett
  3. Så godt å høre at du har hatt fine dager. Skjønner du har hatt verre dager, så jeg ønsker deg mange slike!
    Klemmer fra meg;)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!