søndag 2. januar 2011

Hverdager...

Jeg ønsker meg hverdag. Med alle kjedelige. Forutsigbare ting. Med litt jobb. Litt rydding. Litt hundegåing. Lesing. Forhåpentligvis ganske mye lesing. Etter Knausgård har jeg nesten falt av leselasset. Men jeg har bøker. Som jeg skal ta frem. Når jeg får hverdager igjen. I Hverdagskjøleskapet  finnes det vanlig mat. Leverpostei i gul boks, syltetøy fra Nora. Som lyver litt og sier det er hjemmelaget. Stua i Bentebo har ikke julepynt når det er hverdag. Den ser ut som Bentebo stua pleier. Uten nisser og rød duker. Jeg står opp vanlig tid. Eller litt før vanlig tid hvis jeg skal jobbe. Jeg skulle ønske jeg kunne si at klærne mine også blir veldig forskjellige. Når hverdag kommer. Men det blir de nok ikke. Når jeg tenker meg om. Er klærne de eneste som har vært hverdag lenge. Idag er det søndag. jeg pleier å like søndager. Så mye at jeg ofte har to i uka. En Torsdagsøndag. Og en SøndagSøndag. Jeg pleier å like begge. Denne søndagen ble bare en dag. Jeg lengter etter Hverdag. Med hverdag kommer alt det vanlige. Trygge. Jeg håper jeg husker at jeg liker Hverdag best. Når det har vært veldig mange hverdager. Jeg tror jeg kan glemme lett. Kanskje jeg blir flinkere til å huske det da.
Når hverdag kommer tilbake. Blir Gisle vanlig igjen. Jeg også. Bentbo også. Frøya også. Gisles leilig blir ledig igjen. Og alt blir hverdag. Ikke jul. Ikke nyttår. Ikke ekskjærester som er lei seg. Ikke raketter. Ikke gaver. Ikke sove lenge og spise god frokost hver dag. Hverdag blir bra.
Når det blir hverdag. Har Gisle og jeg avtalt. At vi skal spise på Indisk resturant. Fordi vi fortjener det.
Jeg gleder meg til Hverdag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!