fredag 3. september 2010

Glede som brer om seg..

Glede er rar. Den har fått mye plass i meg. Akkkurat nå. I musikken har også glede fått litt ekstra plass i det siste. Bjørn Eidevåg og Åge Aleksandersen har en fin dag. Min dag. Sammen faktisk. Tre små kinesere har begynt å synge glade sanger. Om å spise sunt. Og stå opp tidlig. Elg synes det meste er vakkert for tiden. Framsnakking er også et postitivt begrep. Finere enn baksnakking. Gruppa på FB har 112 573 medlemmer. Jeg er ikke sikker på om alle ikke baksnakker. Men de synes framsnakking er fint.
Kanskje vi ble lei av å være ironiske? Kanskje det er blitt litt fint å være glad. Takknemlig. Jeg hadde søndagstorsdag igår. Nabokjæresten min har veldig full søndag. Derfor har vi innført torsdagssøndag. Søndag på torsdag rett og slett. Jeg får to søndager. Det er fint. Enda finere enn en søndag. Nabokjæresten min får en søndag der vi gjør søndagsting. På torsdager. Da blir det mer eller mindre søndag på alle.
Idag har jeg vært vikar i femte klasse. To timer vanlig skole. To timer kreativ dans. Jeg har ganske mye ironisk å si om kreativ dans. På skolen. Egentlig ellers også. Men jeg er ikke ironisk. Jeg hadde det kjempegøy. Elevene hadde det litt gøy. Eterpå lekte vi. Jeg er nesten sikker på at alle trenger mine to timer i kreativ dans. Bare for å framsnakke litt..
Jeg tror det er lettere for meg å være litt naiv. Litt lite ironisk. Litt mer kreativ danser. Ikke så trist. Ikke så redd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!