mandag 19. juli 2010

Sakte søndag..

I går var prosjektet mitt sakte søndag. Alt skulle gå veldig sakte. Jeg skulle gjøre alt veldig sakte. Gjerne med innspill av litt dupping. Jeg sto sent opp, dusjet lenge. Spiste lang frokost og drakk kaffen min så seint at den ble litt kald. Jeg tittet meg rundt og kunne slå fast at Bentebo var litt rotete. Med innslag av mye oppvask på den bittelille benken min. Jeg overså rotet med et gjesp. Tittet videre i boka.
En venn mente vi kunne koste på oss en sakte rusletur midt i alt det rolige. Han kunne ta med lunch. Jeg så meg rundt og kalkulerte fort at hvis jeg sluttet å være så treig rakk jeg oppvask og litt ryddding før vi skulle gå.
Så gikk vi. I bakker. Og etterhvert ikke så sakte. Vi ble svette og litt anpustne. Venn bar ganske tungt. Da vi omsider kom frem til vannet der vi hadde planlagt å innta lunch, var jeg varm og lykkelig. Lunchen var fantastisk. Med dessert. Vi snakket om viktige ting, og ikke så viktige ting. Vi badet. Jeg elsker å bade. Kroppen min er helt min egen når jeg bader. Da vi til slutt tittet på klokka var det blitt kveld. I rolig tempo ruslet vi hjem, hver til vårt. Hjemme tenkte jeg at prosjektet rolig søndag hadde vært særs vellykket. Selv om jeg et par små øyeblikk oppførte meg litt som en jogger..

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som en strålende søndag spør du meg. Myyyye bedre enn å stresse i fergekø!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!