onsdag 31. juli 2013

Kontroll?


Det er onsdag. RoligOnsdag. Pasienten vil til byen. Klippe håret. Kjøpe dingser. For en uke siden satt jeg skrekkslagen og så på en veldig syk GisleKjæreste. Idag vil han til frisør. Og kjøpe dingser.
Vidunderlig.
Jeg  hiver meg på frisørplaner. Håret mitt kunne hatt godt av å møte en profesjonell. Kort? Kanskje. Jeg skal lene meg tilbake og la frisøren ta kontroll. Ikke lilla. Det gjorde jeg en gang. Da var jeg ung. Ikke rødt heller. Egentlig ikke farging. Ellers kan frisøren overta. Hun vet jo at jeg ikke vil ha permanent? Det prøvde jeg i åttende klasse. Aldri mer permanent! Selv om jeg tror  jeg syntes jeg var fin den gangen.
Å få VanligeDager igjen er godt. Det er fremdeles sommer. Jeg høster gode ting i hagen. Igår fikk jeg luket litt. Kjenner at jeg ikke har lyst til å være for lenge borte. Skjønner at jeg må legge den tanken bort. Imorgen. Sier jeg til meg selv. Imorgen skal jeg slappe av. Jeg forstår at det ikke kommer av seg selv. For en uke siden satt jeg skrekkslagen og så på en alvorlig syk kjæreste.
Jeg liker at vi glemmer fort. Jeg liker at vi husker at noe var vondt,men å ta igjen det vonde er umulig. Jeg husker at jeg var redd. Jeg kan bare tenke meg hvor redd. Ikke føle det. Sånn er vi fint laget.
Nå?
Skal jeg gi frisøren kontroll over håret mitt. Det gror jo tross alt ut igjen.

8 kommentarer:

  1. Helt super lesning, Bente!
    Vanlige dager er best. Og så deilig å lese at Gisle har lyst til vanlige ting! Å kjøpe dingser er sikkert vanlig :D Men å bli stelt med hos frisøren, gir mental ro.
    Skikkelig klissvåt trønderhilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vanlige dager er aller best. Idag har jeg kost meg! :-)
      Synd at du har så dårlig vær..men det er vel ikke helt uvanlig..? ;-)

      Slett
  2. Så godt:)

    Jeg har også fulgt en fin gutt til frisøren i dag, gjør seg med en trim. Skulle helt klart ha vært der selv også men det får jeg ta igjen en annen gang - satser alle kort på hårstrikk og klemmer for tiden;)

    Ønsker dere fortsatt gode dager,
    varm klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Frisør er fint. Hår-strikk også ;-)
      Ha fine dager du også.
      God klem

      Slett
  3. Håper håret ble fint! Det er avstressende å gå til frisør. Det er godt å høre at kjæresten vil kjøpe dingser. Da er nok hverdagen på vei tilbake:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håret ble bare tynnet og stusset litt..jeg var litt skuffet egentlig. Frisøren mente jeg var fin sånn jeg var ;-)
      Hverdagen siger fint innpå..jeg liker det.
      Håper du også har fine dager.

      Slett
  4. Flott med dingsekjøp og frisørbesøk :) Regner med at dere ble fornøyde begge to! Tenk så fort dette snudde Bente - så flott!
    Godnattklemmer sendes herfra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet: dette gikk utrolig fort. Herlig at det kan være sånn noen ganger.
      Hverdager er de beste!
      Godmorgenklememer kommer til deg :-)

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!