mandag 28. januar 2013

FreelanceBente



Idag har jeg vært i møte. Med de som vil jeg skal skrive litt for dem.
Jeg hadde ikke pyntet meg.
Gå som deg selv. Sa Mormor
Da jeg spurte henne. 
Jeg er innom hos henne hver morgen. 
God morgen sier vi. 
Til hverandre.
Også sludrer vi litt om hva som skal skje denne dagen.
Dette har vi holdt på med en stund. 
Jeg synes Mormor er en god venn.
Jeg har aldri møtt henne.
Jeg gjorde som hun sa. Og gikk som jeg er. Jeg gikk en tur med Frøya først.
Og matet en katt jeg passer på.
Så dro jeg til byen.
Og fant kontoret til Kristiansands Avis.


Jeg vet ikke så mye om denne avisa.
Jeg visste egentlig ingen ting da jeg dro ned for å snakke med dem.
Hvis du klikker på ordene som er lilla. 
Vet du litt mer.
Jeg vet at det er en gratis avis.
Jeg fant ut at den kan leses på nett også.
Det har nok Mormor lyst til.
Da jeg fant ut at opplaget deres er 45 000.
Sluttet jeg å finne ut mer. Jeg kjenner det er litt skummelt.
Jeg skal skrive sånn som jeg gjør.
Med mine egne bilder.
I første omgang har vi avtale om tre innlegg.
Jeg får lønn som Freelancer. 
Dette er første gang. I hele mitt liv. 
Noen betaler meg for å skrive.

Nå?
Tenker jeg at dagen er fin.
Jeg koker suppe. 
Idag : Kyllingsuppe.
GisleKjæreste skal være med til Romanske mennesker som trenger hjelp med CV.
Litt suppe skader ingen.
Jeg er godt forberedt til imorgen. 
Prinser og Prinsesser skal få helt relevante oppgaver.
Jeg tenker at jeg må ringe til Nav.
Jeg vil ha tilbake enda litt mer av meg.
Akkurat nå går livet fint.


37 kommentarer:

  1. Moro. Nå kan jeg lese Kristiansands avis og finne Benteord.
    Jeg tenkte de ville like SkriBente som hun er, uten fiks og faks.
    CV-oppsett er ikke lett alltid :) så det er godt å få hjelp :)
    Du må nok ringe NAV, ellers så kan de komme med pekefingerene og si, Dette visste ikke vi, Fy og fY, Bente. slikt gjør man ikke :)
    Når skal første petit komme?
    Klemmer på og er en smule stolt av deg (mye egentlig). Smiler et hei til GisleKjæreste og sier takk og snutekoser og voffer til den vakreste :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skal ringe Nav på onsdag...Jeg har ikke lyst at de skal bli strenge..
      Jeg vet ikke riktig når første kommer..kanskje to -tre uker? Sier fra ;-)
      CV er ikke så lett å skrive. Særlig ikke hvis man bor i bilen eller en bu som er ment til å dusje..

      Mormor: Tusen takk for alt det fine du har sagt! Det gjør at jeg tør!
      Varme klemmer herfra

      Slett
  2. Gratulerer - så flott at du er "oppdaget", du skriver så fabelaktig!
    Lykke til og ha en flott dag
    Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,Bente. For fine ord.
      Jeg føler meg ikke så fabelaktig! Jeg er som jeg. Men det blir spennende.
      Ha fin dag du,også!

      Slett
  3. Eg er veldig glad på dine vegne! Måten du formidler på er enkel, men heilt fantastisk. Alltid kloke ord og eit viktig budskap. Sikkert lurt å ringe NAV, ja!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,Shy..for fine ord..
      Jepp,skal ringe Nav,på onsdag.

      Ha fin uke!
      :-)

      Slett
  4. Herlig, Bente! Gratulerer så mye, en fin start, og helt sikkert begynnelsen på noe fint?

    Det er magisk å føle at man kan bruke sine ord til noe. At andre kan ha glede av å lese. Og hvis man får lønn for det i tillegg, er jo alt bare glede!

    Klem fra Lill-Karin

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet..jeg er gladere enn jeg trodde! Så fint at du er innom..glemte helt å kjøpe Hjemmet. Nå kom jeg på det igjen.

      God,varm klem tilbake!
      :-)

      Slett
  5. Jeg gleder meg til å lese det du skriver i Kristiansands avis. Kommer nok til å se for meg fjeset ditt når du fikk telefonen mens jeg leser :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha..Joda,datt jammen ned fra månen.
      :-) sees imorgen.

      Slett
  6. Kor kjempeflott SkriBente.
    Du er fabelaktig !!
    Du har ordet i di makt så det blir så flott at mange fleire, ikkje berre oss bloggarane, får
    nyte tekstene dine :)
    Lukke til !!
    Og flott at både du og kjæresten stiller opp for dei som treng det !

    God klem frå meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk..
      Jeg er spent og glad!
      Gislekjæreste er er racer på CV-skriving,imorgen går de til nav og skriver dem der..

      Slett
  7. Så spennende!
    Gratulerer!
    Dette blir nok en suksess, for du er god på å skrive!

    Hilsen Einy

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du er innom,Einy! :-)
      Tusen takk..det er litt skummelt,mest spennende.
      :-) Ha fin dag!

      Slett
  8. Herlig!!! Gratulerer SkriBente!
    Og Mormor på muren er lurt å høre på, helt enig!

    Lykke til og klem fra Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir spennende!
      Og ja..klart jeg hører på mormor.
      :-)
      Ha fin dag.

      Slett
  9. Jeg krysser fingrene for deg! Og du - bloggvenner er en lur "oppfinnelse" - --

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes også at blogg-venner er fint!
      Ha en fin dag!
      :-)

      Slett
  10. Herlig!
    Link til Bente ord i avis vil vi gjerne ha når de er kommet på trykk!
    Flinke Bente som har så gode ord å lese.
    Liker meg her inne hos deg!


    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,Madam Ink.
      Jeg er glad for at du trives.
      :-)

      Slett
  11. Gratulerer!Så spennende og kjekt!!

    Ditt forrige innlegg var spesielt. Jeg vet at slike mennesker fins. Men orker oftest ikke tenke på det. Og orker iallefall ikke gjöre noe. Kjöper Aluma (en avis som hjemlöse selger og tjener en liten slant på her i Sverige) når jeg treffer noe som selger. Ellers gjör jeg for det meste ingenting.
    Det var fint og ettertenksomt å lese ditt forrige innlegg. Man kan faktisk gjöre noe som kan hjelpe litt.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette var en veldig hyggelig kommentar. Jeg tror på at hvis alle gjør litt,blir verden litt bedre.
      :-)
      Tusen takk for at leser. Og mener.

      Fin uke til deg også.

      Slett
  12. Gratulerer Bente, dette blir flott. Jeg skal nok finne deg på nettet.
    Er nok lurt å varsle NAV ja.

    Ønsker deg en fin kveld -

    SvarSlett
    Svar
    1. Har avtale med meg selv om å ringe Nav imorgen...

      Ha fin kveld,du også!
      :-)

      Slett
  13. Magisk! Glede, lykke og respekt til deg :)

    SvarSlett
  14. Dette vert kjekt Bente !!
    Heiar på deg :-)

    Er her, berre litt for hektisk og for lite Sigrid tid...

    Varm klem i natta ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm..begynte å bli litt bekymret..går ut fra at du er frisk igjen :-)
      Dette blir spennende,iallefall...

      Ha fin dag,Sigrid

      Slett
  15. Jeg er også innom Mormor og sier god morgen hver dag. Kaffe og "god morgen" har liksom blitt rutine allerede. Så at du hadde postet nytt innlegg da jeg var hos henne så da måtte jeg selvfølgelig hit også :)

    Jeg gleder meg over oppdraget ditt. Dette er så spennende! Og godt at livet ditt smiler om dagen :D

    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg..og er litt spent..
      Rutinen med mormor er fin..Som en fast knagg :-)

      Løper inne til deg og leser et nytt innlegg hos deg :-)

      Varm klem herfra
      :-)

      Slett
  16. Gratulerer så masse, jeg er så glad og stolt på dine vegne Bente:)
    Du vet hva jeg synes om skrivingen din og det er så bra at enda flere får lese!

    God og varm klem til deg
    fra Hanne som har frionsdag i dag også - kan virkelig bli en vane dette;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er pennende..og jeg kjenner meg litt nervøs..samtideig tenker jeg at ikke 45000 ikke leser avisa like grundig..Vi får se hvordan det går.

      Så fint med frionsdag denne uka også! Det skal jo være en vane,vet du ;-)
      Kos deg med fridag.
      Varm og smilende klem herfra

      Slett
  17. Fantastsik! Gratulerer, dette blir spennende for deg,
    god påske,
    klem, M

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Det har vær spennende og stas på en måte som var litt uventet.
      Velkommen som følger og god påske.
      BenteKlem

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!