mandag 26. november 2012

Om å tørre og velte seg utover et treningsstudio...


Ja. Det er mine ski.
Nei. Det har ikke kommet snø.
Jeg har tenkt å fortelle om trening idag. Jeg har absolutt ingen bilder av trening.
Jeg gleder meg veldig til å gå på ski igjen.
Ski er litt trenings-aktig.
Derfor begynner jeg dette innlegget med et bilde av mine bein som går på ski.
Jeg har vært på trening idag,
Jeg har innført meg selv i tights. Jeg synes selv jeg ser ganske sporty ut.
Jeg trener på samme treningsstudio som Start-gutta. Jeg pleier ikke å velge tredemølle ved siden av dem.
Egentlig velger jeg den som  er lengst bort. Fra Start-gutta.
Jeg liker å se på tv. Mens jeg løper.
Jeg har lyden ganske høyt.
Da blir det bare meg. Som løper.
Det synes jeg er fint.
Jeg har blitt Helt Overraskende Glad i å løpe.


Nytt bilde som ikke er trenings-bilde.
Fjellbilde.
Når vi går i fjellet kan pulsen gå opp.
Det er omtrent det samme som trening.
Bare vakrere.
Iallfall.
Da jeg var ferdig med løping. Og gåing på en ting som jeg tenker  gjør at jeg får Utrolig Fin Rumpe.
Kjente jeg at jeg hadde lyst til å gjøre yoga.
Jeg har en mann på Mp3-spilleren min.
Han sier øvelsene jeg skal gjøre.
Jeg tror nok han egentlig er Tysk.
Jeg har aldri sett han. Han høres tysk ut.
På trening har vi matter vi kan bruke.
Jeg ser meg rundt.
Ikke en eneste Start-Gutt.
To menn som  snakker høyt til hverandre.
De forklarer hverandre hvordan de skal få Store Muskler.
De forklarer utrolig Høyt.
De andre som  er på Treningsstudio ser litt ut som meg.
Litt vanlige.
Jeg legger meg på matta.
Og jobber meg gjennom programmet.
Pust.
Sier han Tyske mannen. I tillegg til stemmen hans er det avslappende musikk.
Jeg tror ikke musikken er tysk.


Jeg kjenner at jeg er helt rolig inni meg.
Jeg velter meg rundt på en blå matte.
Uten å tenkte meg.
Uten å holde magen inn.
Uten å tenke på hvor dum jeg antagelig ser ut.
Jeg føler ro.
Den tyske mannen sier vi er ferdig.
Jeg tasser i badstua.
Og tenker at jeg skal gjøre yoga neste gang også.
Jeg kjenner at jeg antagelig var Skikkelig Fin.
Der jeg veltet meg rundt på den blå matta.


Nå?
Er jeg helt fornøyd med dagen.
Jeg har tent lys.
Kroppen er myk og snill.
Jeg skal prøve å lage god middag.
Imorgen har jeg fin lunch avtale..
Sånn går dagan..

13 kommentarer:

  1. Herlig lesning, Bente! Følte nesten at jeg var med deg, selv om jeg har hatt venninnebesøk, men vasket 5 skuffer på kjøkkenet etterpå...
    Synes du er flink som løper. Veldig bra at du kan, for når jeg løper, blir jeg som en overkokt og sjelvende spaghetti. Før kunne jeg løpe om det var et barn i "nød", nå er det bare hvis det plutselig blir rød mann, og jeg ikke har kommet meg over...
    Mandagskveldklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var lenge jeg ikke kunne løpe..det er nok derfor jeg liker det så godt.
      Vasking er en undervurdert treningsform! Seriøst.
      Mandagskveldklem tilbake :-)

      Slett
  2. Det høyrest virkeleg ut som ein god treningsdag. Og yoga er berre heilt fantastisk.
    Eg var også på helsestudio idag, men det var ikkje min dag idag, merkeleg utlada, skullen nesten tru det var eg som hadde sparka fotball i helga ;)

    Nyt kvelden med avslappa og mjuke musklar :)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Treningen var god idag.
      Kanskje du faktisk spilte fotball igår ;.)

      Nyt kvelden du også.
      Klem herfra.

      Slett
  3. Jeg ser med litt beundring på slike som du, som løper. For det har aldri vært min greie.
    Men jeg vet hvor godt det er med trening, i alle fall etterpå - når man er ferdig. Og har god samvittighet og fin rompe;)
    Og for deg som har dobbel "fortjeneste" av treningen så tenker jeg det gjør ekstra godt:)

    Ha en fin kveld der du er,
    varm klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Løping var ikke ikke min greie heller..Det er Blogglandia som har lært meg. Ellens på Ellens Oase hadde et innlegg for en stund siden. Etter at jeg leste det,har jeg løpt..

      Jeg er litt i tvil om den rompa,egentlig...men til fiskebein er apparatet bra. Det vet jeg fra i for vinter :-)

      Ha vakker tirsdag.
      Varm klem herfra :-)

      Slett
  4. Jeg måtte smile :-)
    Mormorklemmer over alt :) og et snutekos til den vakreste

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes det er fint.
      At du måtte smile :-)
      Klemmer er sendt. De lukter grønnsåpe..her skal det vaskes før lunch ;-)
      Frøya sover..På Teppet sitt. Hun gjør mye det :-)

      Slett
  5. Å Bente!
    Skulle vore der saman med deg!
    Kjenner at kroppen min hadde hatt veldig godt av det..
    Både å trene og vere saman med deg altså..

    Varm klem sendt nedover

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Sigrid,tror veien blir litt lang for en treningsøkt..Kanskje jeg skal lage treningshelg ;-.)
      Kropp og sjel liker trening godt. Iallfall min kropp og sjel!

      Ha fin dag!
      Varm klem er på vei i din retning.
      :-)

      Slett
  6. Hehe, kjenner meg igjen med den veltinga;)
    Blir så inspirert av at du løper. Har løpt to ganger denne uken jeg og. Har vært mer rykk enn napp i løpinga i det siste. Men tennis har det blitt. Nå blir det mer løping og mindre tennis en periode. Fint å veksle litt. Gleder meg til ski jeg og! Klem

    SvarSlett
  7. Den velværefølelsen man får etter trening er bare nydelig. Ikke minst hvor godt det gjør for sinnet.
    Akkurat som selvtillitten stiger noen hakk.
    Må smile slik du beskriver deg selv på yogamatta. Du har jo virkelig fatta poenget med å mestre å stenge verden ute, og konsentrere deg om deg selv. Så flott.
    Sjøl gjør jeg det helst for meg sjøl her hjemme, eller i egne yogaklasser.
    Trivelig novembertorsdag, den siste i 2012, der sør.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker trening godt. I mange former..Jeg var faktisk litt overrasket over at jeg trives så godt der-midt i treningsstudio med yoga øvelser ;-)Jeg tror ikke jeg hadde trivdes så got for ti år siden,,å være trettiåtte har utallige fordeler.

      Ha fin siste torsdag-novemberdag,du også. Den er til nå vakker,med fullmåne og en minus ;-)

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!