torsdag 1. november 2012

Imorgen har jeg fri....


Jeg som er så glad for jobben min.
Kjenner det jubler i meg. Når jeg sier
Imorgen har jeg fri.
Det høres herlig ut.
Fri.
Ikke syk.
Eller ufør.
Fri.
Kanskje det fineste ordet?
Lukk øynene. Si ordet høyt.
Fri.


Brødskiva smaker enda bedre enn mamma sine påsmørte.
I skogen.
På berget.
I sola.
Og har
GodTid.
SnillKropp.
Sist jeg var på Skikkelig tur.
Tenkte jeg ikke at stokken skulle være med.
Den ligger der nå.
Alene. Men ikke glemt.
Den hviler nok bare.
Stokken har også Fri.


Idag har jeg egentlig vært FastBente.
Det endret seg til å bli FastBente. Som måtte være litt Vikar.
Fem timer i tredje klasse.
Det er fint.
De er små.
Jeg får lapper som er hjerter.
Du er snill
Står det på HjerteLappene.
Jeg er iallfall heldig.
Vi lager regnehistorier med handling.
Dette er Matte og Norsk sier jeg.
Pass på. Skriv rett.
Er dette rett. Spør jeg.
Og skriver Skjøpte.
På tavla.
Eller dette?
Kjøpte.
Viske ut den som er feil. Sier jeg.
Hvem vil viske
Rekk opp hånda.
Alle vil viske.
I tredje klasse er mange ting som vi ikke tror.
En lek.


Imorgen har jeg fri.
Jeg gleder meg.
Til Avspennings-time på treningssenteret.
Sammen med Venninne.
Og tur.
Sammen med Frøya.
Hvis vi har flaks. Har GisleKjæreste tid.
Det er meldt sol.
Kanskje kakao på termos.
Og niste. Og gode sko. Og god tid
Alle gode ting er tre.
Nå?
Hører jeg på regnet.
Og kjenner meg heldig og glad.




34 kommentarer:

  1. Fri - et fint ord!
    Jeg kjenner at jeg gjerne skulle vært i klasserommet i noen av timene dine. Du høres ut som en morsom og fin lærer.

    At du er blitt Fast er så bra. Jeg gleder meg med deg!

    SvarSlett
  2. Åh, kor glad eg er for å lese innlegget ditt.
    Fantastisk Bente !

    Varm klem ♥
    frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du blir glad! :-)
      Varm klem tilbake

      Slett
  3. Nydelig innlegg,Bente, så fint å høre at du har det bra!:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,Else Britt :-)
      Håper dagene dine også er gode!
      God helg!
      Klem herfra :-)

      Slett
  4. Takk Bente. Nydelig lesning.
    Vet du, jeg kjenner meg heldig som veit om Hm-bloggen og får lov til å velge slik lesning.
    Finaste fredagen ønskes deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var jammen fine ord,Elisabeth..Tusen takk!
      Ha fin helg.

      Slett
  5. Fikk nesten litt sommerfølelse av siste bildet der, noe med veien som minnet meg om en ferie da jeg var barn:)

    Fri er fint, kos deg kjære du.
    Varm klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm.. kanskje du har vært ved sjøen min en sommer du var liten ;-)
      Kos deg med Fri i helga!
      Klem

      Slett
    2. Skal du ikke se bort fra, vi var mye på norgesferie i bil da jeg var lita:)

      Slett
  6. Herlig lesning Bente, du e goe!!
    Stoor klem
    Siri Snill:-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo kjære Siri..Så fint at du er innom :-)
      Kanskje vi plutselig sees på fjellet ;-)
      Stoor klem tilbake!

      Slett
  7. Jeg sitte og tenker på FriBente med matpakke og den vakreste på tur og er glade for å være med på tur.
    Klemmer kommer de har vinger og sier fri og snutekos og et hei følger etter :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker Fri! :-)
      Håper dagen din også er fin.
      Klemmer er sendt. De er lette og glade :-)

      Slett
  8. Å ha fri er flott, og det er velfortjent! Nyt fridager din.
    Å ha arbeid der ein vert satt pris på er like flott. Eg er glad for hjertelappane du får :)
    God helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertelappene er fine å ta frem. En dag jeg ikke føler meg så flink ;-)
      God helg til deg også,Kjære Shy

      Slett
  9. Jeg tenkte umiddelbart på Pippi da jeg begynte å lese dette innlegget ditt. Hun ville gå på skolen for å få ferie, som de andre barna.

    Håper fridagen din ble fin.

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Pippi er slett ikke verst å bli minnet på..en favoritt her i huset,faktisk!
      Dagen er fin!
      Håper dagene dine også er det. God helg,kjære Gamle Ugle :-)

      Slett
  10. Ja, det er godt å ha fri - og føle seg fri =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenker at vi i dette fine landet vårt ikke tenker så mye over fri..Vi er så frie bare i kraft av å være norske :-)
      Ha fin helg! :-)

      Slett
  11. Fri.....ordet får en ny betydning når man ikke har det.....jeg har vært hjemme...syk dag....og tenkte litt i de baner du gjør....hjemme uten å MÅ...
    Fri er godt det!
    Nyt helga, klem fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjemme uten å Måtte være hjemme. Tid man kan bestemme helt over..Jeg liker fri ;-)
      God bedring. Kos deg med FriHjemmeHelg!

      Slett
  12. Ekte og genuine tanker rett fra hjertet Bente:) du er sterk!

    Ønsker deg en vakkert helg med som alltid mye godt mot i:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror ikke jeg er spesielt sterk. Jeg tenker jeg er flink til å se de fine tingene! :-)

      Ha fin helg ,du også.
      Har sendt glade BenteKlemmer i din retning :-)

      Slett
  13. Heisann!

    Deilig å ha fri, men deilig å ha jobb også. Har bare gode minner fra småskolen. Jobber nå med eldre som prøver å finne sæ sæl! Ikke alltid like lett, mange har det vansekelig. Jeg ville aldri vært 17 igjen!
    Jeg vanner pelargoinane litt når jorda blir tørr, så får jeg se hvordan det går.... ofte klarer de seg gjennom vinteren, men våren blir tøff og noen (de fleste bukka under i april som var) takker da for seg.
    Ha fin lørdagskveld ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ville heller aldri vært 17 igjen..aldri! :-)
      Takk for pelargonia peptalk..vi får se..
      Ha fin kveld,du også!

      Slett
  14. Tankesprangene dine er fantastiske! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint! At jeg lager fantastiske tankesprang ;-)
      God kveld..
      :-)

      Slett
  15. Ah, så deilig!! det er kjempegodt med fridager innimellom, spesielt om man kan tilbringe tid ute i den fine naturen vår!:)

    Håper du hadde en fin fridag!
    Klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Dagen ble veldig fin!
      Ha fin søndag!
      Klem tilbake..

      Slett
  16. Fri....et vidunderlig ord med et mangfoldig innhold alt etter hvem som smaker på ordet....

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet! Kort ord med tusen forskjellige innhold. Kommer an på hvem jeg spør: Hva betyr fri?

      Slett
  17. Fine bilder :)
    FRI er fint! Nyt det!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!