torsdag 15. november 2012

Grått hår og uten blogg...


Idag kom sola tilbake en tur.
Igår forsvant bloggen min.
Bente Høiseth: Du har ingen blogg. Vil du lage en?
Spurte Blogger om.
Så frekt. Tenkte jeg. Og spurte noen som ikke kunne hjelpe.
Så tenkte jeg.
Jaja.
Noen ganger blir alt i orden hvis man setter seg rolig ned.
Og venter.


Jeg har vært FastBente idag.
I tredje klasse er jeg VerdensBesteLærerDeHarHatt.
I sjetteklasse har jeg visst fått grå hår.
Det er helt sant.
Grå hår.
Hei. Jeg heter Bente. Jeg er trettiåtte år.
Og har fått grå hår.
Jaja.
Jeg tror at hvis jeg setter meg rolig ned. Og venter.
Fortsetter håret gråning-prosessen.
Jeg tror egentlig kanskje muligens den prosessen har vært igang. En stund.
Det er bare at det er en stund siden jeg var i sjette klasse.
Det er nemlig sjetteklasse man skal lytte til.
Når det gjelder mange ting.
Hårfarge er et eksempel.



Dagen har vært lang.
Skole.
Tur med Frøken Frøya i sola.
Middag med GisleKjæreste på UiA.
Jeg kom til å tenke på studier igjen.
Hm.
Akkurat nå leses det til Eksamen i BenteBo.
Akkurat nå kjenner jeg at det er fint. At jeg ikke skal ha eksamen på onsdag.
Akkurat nå kjenner jeg at jeg har nok med ting.
I min verden.
Kanskje min verden er litt liten.
Jeg kjenner at jeg liker liten verden.


Nå?
Kanskje en dusj.
Kanskje lage kakao.
Kanskje ta på myke klær og ullsokker.
Jeg tror nok det.



26 kommentarer:

  1. Godt du fortsatt har blogg!
    Og så veldig grått er det vel ikkje, håret?
    Du er fargerik når du skriv..
    Gjer meg glad :-)

    Takk at du deler!

    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ble litt overrasket...jammen gikk det fint å bare vente.
      Jeg kan ærlig talt ikke se noen grå hår..Kanskje sjetteklassinger tuller ;-)
      Tusen takk for at du sier at jeg gjør deg glad!

      Ha fin kveld.
      Stor klem tilbake.

      Slett
  2. Så deilig at bloggen din er tilbake, jeg var litt bekymret...
    Du trengs, som blogger også, vet du. Bare vente kan noen ganger gjøre underverker.

    Grått hår? Ja der er vi ulike vi mennesker, jeg er av de seine langsomt nesten umerkelig grå (pluss at jeg kamuflerer det med striping).

    Metaforiske gråe hår derimot, det kan ramme noen og hver, tror jeg, uavhengig av alder.

    Ønsker deg en fin torsdagskveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjente at jeg savnet bloggen fort..godt å høre at jeg ville blitt savnet :-)
      Jeg tror egentlige jeg har flest metaforiske grå hår..

      Ha fin kveld,du også!

      Slett
  3. Å nå ble jeg glad! Tenkte at det måtte være en feil - at bloggen måtte komme tilbake, og det gjorde den!
    Takk for et herlig innlegg! Jeg fikk mine første grå hår da jeg var 25, men de slipper aldri helt ut, de farges over, og det går bra! Mange er fine med helgrått hår, men jeg er ikke der enda...
    Fin kveld og klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ble også glad da den kom tilbake!
      :-) Jeg tror det grå håret bare et et rykte.. ;-)
      Dessuten synes jeg grått er fint,så det skal gå bra.

      Sove godt,MormorInger

      Slett
  4. Puh! Veldig godt at du er tilbake!
    Det er kanskje lurt å ta sikkerhetskopi av bloggen med jevne mellomrom, bare i tilfelle?

    Jeg hadde nok blitt veldig fortvilet dersom bloggen min ble borte!

    Heldig er du som kan bruke tid på Høgskolen, det er så inspirerende. Og de grå hårene - de har kommet de siste tre årene på mitt hodet også, tror jeg..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lagt hele bloggen på wordpress..jeg lurte en stund på om jeg skulle bytter,så jeg laget en "tvilling" der. Nå lurer jeg om jeg skal bytte igjen. Får se hva som skjer :-)

      De grå hårene er ikke så synlige,og jeg kjenner at det ikke gjør noe..ikke nå iallefall,dessuten kan vi farge litt på dem,hvis det begynner å gjøre noe.

      :-) Ha fin dag!

      Slett
  5. Slike ting som at bloggen blir borte, er litt katastrofe...Å jobbe med små barn i 3.klasse er fint, fordi de ser sånn opp til deg. Å jobbe med barn i 6.klasse er også fint fordi de sier i fra om dine "skavanker", slik at du kommer ned på jorda igjen. Som det med grått hår. Å jobbe i skolen er forrsten en fantastisk jobb!Det vat jeg alt om. Utfordringene står i kø hele tiden. Men grå hår er ingen katastrofe. Vil du ikke ha dem, kan de kamufleres. Jeg er ganske mye eldre enn deg,noen små grå hår har slått meg ned i nærheten av ørene mine. Jeg lar dem foreløbig være i fred. De har vært der lenge uten å bli flere. Det er mye som er forandret siden de begynte å komme. Mye som er viktigere enn akkurat det. Ha en god dag, du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Der synes jeg du fikk oppsummert ting :-)

      De grå hårene får være,det kommer jo tegn på at jeg blir eldre..for det blir jeg jo!
      Vi får se..

      Ha fin dag ,du også.

      Slett
  6. Blogger må slutte å tulle. Klart at bloggen din skal vere her.
    Har nokre av desse grå håra eg også. Eigentleg ikkje så mange. Det må vel vere såpass, når ein er blitt 50. Grått hår kan vere fint på dei som har tjukt hår og tøff frisyre. Eg har tynt hår, og synst det er OK at frisøren kan pynte litt på dei grå. Ha ei god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er alt i orden :-)
      Jeg har visst ikke grått hår. I det hele tatt..ifølge GisleKjæreste i dag..Hm. Bare stygt rykte altså. Eller kanskje sjette mener jeg er klok? ;-)

      God helg til deg også!

      Slett
  7. "Noen ganger er det all right" synger han som bisettes i dag.
    Noen ganger påstår blogger at jeg ikke følger noen blogger, eller at jeg ikke har noen følgere.
    Men så ordner det seg.
    Grått hår er ikke det verste som kan skje en i livet, men kanskje sjetteklassinger synes det? :)
    Jeg har laget en liten gi-bort på min blogg. Vil du bli med? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blogger finner på rare ting..Men så ordner det seg igjen!
      Jeg tor jeg har oppdaget at sjetteklasse bare har tøyset..GisleKjæreste sier: ikke et grått hår. Hm...

      Jeg iler inn til deg for å se ..

      God helg :-)

      Slett
  8. Jeg liker også en litt mindre verden. For det meste.

    Og vet du, har av og til tenkt på hva jeg skal gjøre hvis bloggen blir borte. Har jo ikke ordnet med noe sikkerhetskopi eller slikt no. Nå vet jeg, at det bare er å sette seg ned å vente. Så ordner det seg.

    Takk for at du skrev om det. Og nydelig helg ønskes deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ordner seg nesten bestandig,og hvis ikke det gjør det,ordner det seg også.. :-)
      Det hjelper å sette seg ned å vente.

      Ha fin helg du også..regn eller sol!

      Slett
  9. Godt med rolege dagar og lita verd iallefall av og til. Ha god helg....og jammen godt at du fant att bloggen din:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker litt lite liv..ellers blir jeg for sliten..
      :-) Ha fin helg,kjære deg!

      Slett
  10. Lite liv kan være nok.
    God helg.

    SvarSlett
  11. Det har hendt et par ganger hos meg også - at jeg har fått beskjed om at bloggen ikke eksisterer. Jeg fikk litt høy puls må jeg innrømme...;) Jeg er veldig glad for at du fant igjen bloggen din, både for deg og for meg - for her liker jeg å være:)

    Fin kveld til deg,
    og god klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også glad for at den dukket opp :-)

      Kos deg med søndagen :-)
      God klem herfra.

      Slett
  12. Hehe, ja man får nok høre den harde sannhet fra 6.klassingene!
    Jeg er pedagogisk leder i barnehage og jobber på en småbarnsavdeling....til og med 2 åringer kan være brutalt ærlige! Jeg har blant annet fått spørsmål om jeg har baby i magen noen ganger!

    Takk for koselig kommentar på bloggen min!
    Bryllupsreisen vår var veldig spesiell og heeeelt fantastisk!! Vi lever lenge på den :)

    Klem Einy

    SvarSlett
    Svar
    1. Ungene gir oss visst beskjed..På godt og vondt ;-)
      Ha fin søndag!
      Klem herfra

      Slett
  13. Denne er til deg:
    http://kjentsomjenny.wordpress.com/2012/11/18/noen-elsker-meg/

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!