torsdag 2. august 2012

VanligLiv...


Det kjennes ut som sommeren er ferdig nå.
Sommeren har vært fin.
Selv om den tok halve ansiktet mitt. Og innførte stokken. Bildene er fra Senja.
Det var der jeg kjente hele ansiktet mitt siste gang. Kanskje det hjelper å vise bilder derfra..
Det har blitt august. kanskje det er en høst måned?
Blåbær er moden.
Det er litt rart. For tomatene mine er ikke helt klare enda. Det er uvanlig seint.
GisleKjæreste begynner snart opp som student igjen. Jeg tror han gleder seg.
Jeg fikk telefon fra SjefenForGamleDamer. Hun lurte på vinkurs. Jeg sa ja. Og kjenner at jeg gleder meg til å treffe dem igjen.


På søndag skal jeg jobbe i kafèen  i Kolonihagene. Det er veldig fint at alle folk kan komme og gå en tur. Og spise vafler hvis de vil.
Snart begynner skolen. Jeg tror det har begynt noen nye. Både voksne og barn. Det blir fint å treffe de jeg kjenner. Og de jeg ikke kjenner.
Jeg kjenner at mens jeg skriver. Gleder jeg meg til Vanlig Liv igjen.
Noen ganger tenker jeg at jeg har litt lite liv.
Det tenker jeg ikke nå.
Jeg tenker at jeg har Passe Liv som er Fint.
Sommeren har vært fin.
Jeg gleder meg vilt til sommeren.
Hvert år.
Nå?

Gleder jeg meg til høsten.
Til vakre farger.
Og soppturer.
Og kakao med chili.
Og stearinlys.
Jeg håper jeg blir i bedre form.
Da orker jeg å være VikarBente.


Jeg tenker at alle bildene fra Senja.
Lokker tilbake kreftene mine.
Og resten av ansiktet mitt.
Og VanligGåing.
Hvis ikke. Var det jammen fint å se dem.

14 kommentarer:

  1. Jeg velger å definere august som sommer, Bente. Fortsatt sommer.
    Modne blåbær er plukket, modne tomater likeså. I hagen min. Tomatene altså. Smakte sol, selvom sola ikke har vært plagsom her på mine trakter.

    God dag fortsatt ønskes, fine deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm. Ok Fortsatt sommer :-)
      Jeg skal plukke litt tomater idag,det blir fint. de smakeer sommer,som du sier.
      Kos deg i sommeren ;-)

      Slett
  2. Bildene dine fra Senja er fulle av kraft, kanskje de har en god virkning?

    Passe liv, hva er det? Jeg leter og leter..
    Høst er en fin årstid, synes jeg, med klar luft og alle sine farger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Senja var kraftfull! Kanskje bildene er nok ;-)
      Jeg liker alle årstidene godt. kan aldri bestemme meg for hvilken jeg liker alle best..
      Passe liv for meg er et liv jeg føler meg hel og glad i.

      Slett
  3. Vanlig liv er godt. Sommer er godt, høst, vinter og vår er også det. For man kjenner at man lever. Når årstidene veksler.
    Senja trengs, all natur som gir styrke og mot trengs. Og ord. Fine ord, glade ord og morsomme ord er best.
    Tomater med hjemmesmak og blåbær og stikkelsbær er sommer. Og vafler i en hage gleder gane og det ganske mennesket.
    Takk for ordene dine.
    Varme klemmer med et hint av sommerregn kommer, de er muntre. Snutekos og et hei kommer også :-)

    SvarSlett
  4. Takk for fine og og stasklemmer,mormor.
    Jeg gjør meg klar til Perlen tur nå. Tomatene kaller..og senga og hagen og alt..
    :-)
    Forventningsglade klemmer er sendt :-)

    SvarSlett
  5. Jeg har hatt høsten i meg en stund nå, og godt mulig det har å gjøre med, en regnfyllt juli.
    Blomster jeg sådde for en god stund siden, har vokst, men ingen blomst på de enda.

    Ser fram til kald, klar høstluft og varme farger.
    En fortsatt fin dag til deg Bente.

    SvarSlett
  6. Jeg tror bildene hjelper!
    Og høsten er jo bare nydelig. Jeg gleder meg litt til den jeg. Men det skal være sommer litt til ☼
    Her er tomatene snart modne også! Plutselig begynte de å bli røde, selv den planta jeg trodde var død. Nå kommer den med mange nye grønne blader. Kanskje det kommer blomster også?
    Ha en nydelig kveld, kos deg i Kolonihagenkaféen og klem fra meg:)

    SvarSlett
  7. Det er en god kunst det der, å kunne glede seg over det som kommer. Jeg gleder meg også til høsten, til mørke kvelder, til de første stjernene, til å følge naturens gang over til vinter.

    Jeg beundrer din evne til å se gjennom sykdom og tunge dager, til å oppdage gleden som tross alt ligger i det å leve.
    Stor klem til deg.

    SvarSlett
  8. Innom med en musikkfylt mormorklem

    SvarSlett
  9. Nydeleg på Senja.
    Ta fram dei fine bilda når det røyner på, kanskje vil dei gi deg nye krefter :)
    God helg vidare.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  10. Que? Halve ansiktet og stokk! :o
    Her er det nok noe vesentlig som har gått meg hus forbi Bente. Beklager det. Men jeg er sånn stykket opp i toppetasjen, at jeg får ikke med meg det som er mest vesentlig.
    Som eksempelvis min egen bursdag. Hvilke dag det er, og om jeg skulle vært på jobb i går. Jeg tuller faktisk ikke. Jeg er temmelig blåst i toppen ang. det som alle andre husker og får med seg som en selvfølgelighet.
    Det som ingen andre legger merke til derimot... Detaljer som de fleste anser som umulig å få med seg, det sitter.

    Og Senja du... Et av de vakreste stedene i norgesland.
    Takk for de bildene, og ha en fin søndag. ;)

    SvarSlett
  11. Det er ikke mange andre som kan si det har vært en fin sommer når et halvt ansikt og en stokk er resultatet. Det sier en god del om hvor "flink" du er til å hente inn andre sider av livet: Sider som virkelig er viktig.

    For meg er det sommer enda lenge, men kjenner at jeg blir påvirket av alle som påstår noe annet.

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder fra Senja Bente, håper de hjelper:)
    Jeg kjenner også at jeg gleder meg til høsten, ikke det at jeg har gitt opp sommeren helt enda altså! Men jeg er glad i høsten og alle fargene og ikke minst luktene som kommer. Det er noe eget med lukten av jord og råtne blader som tiltrekker meg;)

    Fin søndagskveld til deg,
    og en varm klem:)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!