fredag 6. juli 2012

Nå 60 % ondere...

Jeg er skikkelig sliten.
Hvis det hadde gått an. Ville jeg ombestemt meg.Jeg vil ikke ha Ms.
Igår var det en søt leser som sa at jeg er et forbilde. At jeg er modig.
Jeg er det noen ganger.
Idag er jeg sliten. Jeg har lyst til å gjøre masse. Orker for mye. Og blir altfor sliten.
Jeg er lei av at halve ansiktet mitt er borte.
Redd for at sykdommen har bestemt seg.
For meg denne gangen.
Idag er jeg ikke modig.
Men jeg har epler i hagen min.
Jeg har klipt hekken.
Og plenen.
Og sett på epler.
Og Solbær.


Noen ganger. Når jeg blir for sliten. Og går rart. Og snøvler.
Prøver jeg å se det jeg får til.
Selv om jeg er sliten.
Og redd.
Idag har jeg klippet plen. Og hekk.
I hagen min finnes Glede.
Og Håp.
Og masse blomster jeg ikke aner hva heter.


Det finnes snegler også.
Jeg klipper dem i to.
I begynnelsen synes jeg det var en fryktelig ting å gjøre.
Klippe noen i to.
I dag lo jeg inni meg.
I tillegg til å vare Sliten. Og Lei. Og Redd.
Er jeg Ond.
Jeg klipper snegler i to.
Og ler inni meg.
Nå kan han angre på at han flesket seg med rosenkålen min .

Nå?
Har jeg FredagsKveldMat i ovnen.
Imorgen finnes en ny dag.
Jeg kan alltids klippe flere snegler.
Hvis du kjenner på at du lurer litt på hva jeg skal ha til dessert.
Har jeg plukket dem selv.
I hagen.



23 kommentarer:

  1. Uff da. Fått snegler på toppen.
    I grunnen kan det være godt med uvelkomne snegler, da kan man være ond uten så veldig dårlig samvittighet. For man blir sliten og lei, skikkelig redd for at ting har tatt en verre vending og da gjør det søren meg godt å være litt ond.
    Klemmer på med håp, klemmer på med litt redsel også. Men mest klemmer jeg på med takk.
    Snutekos og hei komme også :-)
    Mormorklem

    SvarSlett
  2. Tar imot de fine klemmene.
    Det regner. Da kommer snegler frem. Og du har helt rett..klipping av snegler gjør at jeg kan være ond .. på en nyttig måte :-)
    Klemmer er sendt i din retning. De er litt modige..og litt onde :-)

    SvarSlett
  3. Det er godt å sjå at du finn positive og glade ting midt oppi
    redsel og slitenheit.
    Du har vore på ferie og har mykje hagestell heime, eigentleg ikkje rart du er sliten i dag.
    Men når du ser lyspunkt er det håp...
    Dissa sneglane er ekle, heldigvis har eg ikkje den sorten i hagen.

    Kvil deg og la humla suse, du treng eit friminutt !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Jeg har tatt Fri idag. Hagen er fin igjen,og idag er det regn. Jeg koser meg inne med bok og kaffe.
    God helg!
    Klem til deg :-)

    SvarSlett
  5. Selv når du er sliten og redd ligger det en styrke bak ordene dine jeg beundrer.
    Rolige bilder og rolig tekst, alltid like vakkert å lese hos deg:)

    Jeg sender gode tanker og en varm klem din veg,
    Hanne:)

    SvarSlett
  6. Tusen takk, kjære Hanne. Idag er vegeterer jeg. På sofa. Med nett,kaffe og radio.
    Håper helgen din blir fin :-)

    SvarSlett
  7. Jeg har ingen snegler her hos meg. Så jeg kan ikke klippe dem i stykker i takt med deg, selv om jeg gjerne ville.

    Jeg kjenner sinne i meg, på vegne av deg.

    Ønsker deg en så god dag som overhode mulig -

    SvarSlett
  8. Takk for at du deler sinne,Gamle Ugle .. dgen er faktisk ganske fin. Jeg later meg.
    :-) Ha fin helg!

    SvarSlett
  9. De gule blomstene på bildet ditt, tror jeg heter Nattlys.

    Håper dagen og helgen din gir deg fornyete krefter, kjære du.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nattlys .. fint navn også :-)
      Jeg befinner meg på sofa,og har det rolig.
      God helg

      Slett
  10. De sneglene er noe herk. Her har de spist opp solsikkene til Ole og min gressløk. Nyt helga og samle kreftene dine du. Håper vi snakkes om ikke så alt for lenge.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blir skikkelig lei av de sneglene! Frekke er de.
      Jeg tenkte jeg skule foreslå wok snart .. Tror dessuten du må lære meg å hekle nå! :-)

      Slett
    2. Jeg er med på begge deler jeg :-)

      Slett
  11. Hm.., tankevekker.
    Ha en god søndag Bente. :)

    SvarSlett
  12. Det er lov å vere sliten, kjære deg! Eg er også sliten, og treng sofaen mange gonger for dagen. Prøver å lage meg ei lita liste over ting eg skal gjere. Etter utført arbeid,, gjev eg meg lov til å slappe av på sofaen...og lista mi er ikkje lang...
    Eg synst du er flink å finne det positive i dagane.
    Og brunsnegler er pyton. Eg strør salt på dei. Det er ekkelt. Men nokon sa til meg at når det lid ut på sommaren, skal ein ikkje klippe dei i to, fordi det kan vere egg som overlever.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips med salt og klipping og egg. Fra nå av er det gift og salt som gjelder!
      Jeg tenker at det er utfordrende å finne seg et realistisk mål. Ikke for mye,ikke for lite. Lista mi er kort i diss dagene..
      Håper dagene dine er fine!

      Slett
  13. Åååå - noen dager er bare dumme. Sånn er det. Men plutselig er de bedre igjen, helt sikkert! Klipp de dumme sneglene! Lov å være litt brutal når man er dritt lei!
    Håper dagen i dag og i morgen blir lysere ☼
    Klem fra meg til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen dager i hagen gjør underverker!
      Klem tilbake!

      Slett
  14. Fikk bare lyst til å sende deg en klem. Har akkurat kommet hjem fra ferie selv, i motsatt retning som du har hatt din ferie.

    Du beskriver din tilstand så sterkt, med få ord. Det gjør inntrykk.
    Ønsker deg gode dager fremover.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for klem og gode ord! :-)
      Håper din ferie også var fin?
      Ha fine dager!
      Klem tilbake

      Slett
  15. De dårlige periodene.. man skal samle opp mange gode opplevelser for å mestre det som skjer. Man skal ha vært gjennom det noen ganger for å klare å slappe av og ikke stresse seg opp. Det er ikke lett.

    Gislekjæresten må passe godt på deg, og Frøya, slik at du har tryggheten rundt deg dersom det svikter litt inne i deg.

    Ønsker deg bedre dager!

    SvarSlett
  16. Jeg har vært gjennom noen dårlige perioder..og er nok blitt ganske flink til å slappe av med det..selv om jeeg kan bli litt for utålmodig av og til ;-).
    Jeg er veldig gled for GisleKjæresten ..og Frøya. De gjør alt lettere!
    Ønsker deg gode dager!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!