torsdag 19. juli 2012

Litt dum i pyjamas....


Idag regner det.
Gisle er på telt-tur. På en øy.
Frøya og jeg er i BenteBo. Jeg har tenkt å rydde skikkelig opp.
Kaste. Brette. Sortere.
Jeg drikker kaffe. Og føler meg litt stusslig.
Det er sant som Delillos Sier i sangen sin.
Tøff i pyjamas
Hvis du ikke har hørt den. Kan du peke på ordene. Da får du opp hele teksten
Jeg synes Delillos sier det jeg føler idag. Mye finerer.
Da trenger ikke jeg si det en gang til.
Frøya og jeg har vært ute og gått. Vi gikk der du kan se på bildet øverst. Det ser sånn ut i dag også. Bare uten sol. Med regn.


Dette står i bussbua rett over gata hos meg.
"Livet er bare veldig mange dager etterhverandre,men har du råd til å kaste bort en til..."
Er dette trist? Filosofisk?
Jeg er usikker.
Jeg kjenner at jeg er ganske sikker på at livet er ganske mye mer.
Da jeg skulle ta bildet. Sprang jeg over gata. Det regner. Og det er vanlig å springe i regnet.
Jeg har ikke sprunget på en god stund.
Nå ble jeg ganske tøff i pyjamas kjenner jeg.
Så fint at jeg satte meg ned for å skrive.
Så fint at noen har skrevet ord på bussbua.Som jeg hadde lyst til å vise dere.
Så fint at det regner sånn at jeg fant ut at jeg kan løpe.Lenge før jeg hadde prøvd selv.


Dette bildet er tatt på Lindesnes. Vi pakket niste. Og kaffe. Og stokken. Og så gikk vi Fjellstien.
Det så kanskje litt Crazy ut. Med hund og stokk.
Det var Skikkelig bratt.
Fysioterapeuten har sagt at jeg skal utfordre kroppen. Når jeg går ekstra dårlig.
Turen varte ikke så lenge.
Jeg var Helt lykkelig.
Nå?
Er jeg ikke stusslig lenger.
Jeg skal drikke en kopp kaffe til.
Kanskje jeg rydder.
Først mer kaffe.
Det som står på bua er nok sant.
Jeg har ikke råd til å kaste bort en dag.
Men jeg må fylle den med det som jeg synes er verdifullt..
Mens jeg drikker kaffen min skal jeg tenke på hvor glad jeg kommer til å bli .
Når jeg har ryddet.
Det er verdifullt.








16 kommentarer:

  1. Du skriv så godt Bente!
    Takk at du deler - du set våre tankar i sving :-)

    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,Sigrid!
      Ha fine dager.
      Klem

      Slett
  2. Kjekt å lese innlegget ditt.
    Ser du, det gjer godt å skrive blogg og dele med oss
    andre :)
    Då lysnar det litt både hos deg og nokon av oss..

    Klem klem frå meg :)

    SvarSlett
  3. Jeg synes bestandig det er fint å skrive! :-)
    Klem tilbake

    SvarSlett
  4. Herlig lesning! Tøff i pysjamas :D

    Her er det lykke! Eldsten kom inn på Politihøgskolen på Kongsvinger og har skrevet leiekontrakt på leilighet i dag! :)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Ellen. Gratulerer med sønnen,så flott!
      Nå kan du også være tøff i pyjamas ;-)

      Slett
  5. Jeg nyter å lese det du skriver, jeg kjenner meg igjen. Du fanger alt du, som et øyeblikk kan romme av motsetninger, i dine klare konsentrerte ord.
    Takk for at du deler dine innsikter -

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,Gamle Ugle. Jeg blir nesten litt flau av så fine ord.. Og takknemlig.
      Takk for at du sier de fine ordene :-)

      Slett
  6. Jeg synes du er veldig flink til å finne på ting å gjøre og gjennomføre det.
    Jeg vet selv at det ikke alltid er så lett som man skulle tro. Ting kommer i veien og tåka legger seg over tanker og ideer, men når en klarer å kravle seg ut igjen er det godt å se og få med seg. Så jeg synes du er flink, jeg. Og Gisle har kanskje en finger med i spillet han og?

    SvarSlett
    Svar
    1. Gisle har store fingre med i spillet!
      Jeg kjenner også at det er veldig selvforsterkende å gjennomføre det jeg har tenkt,samtidig som jeg ikke er like flink alltid. Idag dro jeg i hagen, giftet litt snegler og så forelsket på tomater isteden for å rydde ;-)

      Slett
  7. Så fint! Fin historie, fine bilder og fine tanker om livet og hverdagen.
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du likte det,tusen takk :-)

      Klem tilbake

      Slett
  8. Det er så fint å lese det du skriver!
    Skikkelig tøff i pysjamas har du vært :)
    Nattaklem fra meg til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,Mormor Inger.
      I dag er dagen ny. Og kjenner meg litt tøff i pyjamas til nå ;-)

      Slett
  9. Flott bilde fra Lindesnes. :D Det er godt å kunne skrive Bente. Jeg blir veldig inspirert av bildene dere legger ut.
    Han en fin uke. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk..og det er sant,det er godt å skrive
      Ha fin uke du også!

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!