mandag 4. juni 2012

Om ferie...


Jeg liker Hav. Og Utsikt.Og god tid..
Onsdag leverer vi Frøya på verdens beste hundepensjonat.
Dette vet vet jeg. Frøya har vært der før.
En gang hadde hun lyst til å være der lenger. Hun var blitt Venn. Med Tassen. Som skulle være der litt lenger.
Det er fint å levere hunden sin et sted som er trygt.
Vi voksne mennesker skal til Sardinia. Vi har bestilt den samme leiligheten som i fjor.
Utsikten er fantastisk.
Byen nedenfor er som skapt for meg.
Den er liten.
Uten kjøpesenter.


Jeg har hatt ferie siden Lørdag. Da takket jeg for meg på Vinmonopolet.
Sees i Juli sa jeg.
Og gikk hjem.
Helgen har vært i Hagen.
Med god mat. Og ro. Og rullegardiner.
De gjør sånn at man  ikke trenger våkne klokka fem.
Det er jeg som er man. I dette tilfellet iallfall.
Ikke i alle  andre tilfeller.
Etter Sardinia?
Skal vi pakke bilen.
Og kjøre.
Helt til Senja.
Siden GisleKjæreste kommer fra Senja.
Og jeg aldri har vært lenger nord enn Levanger.
Dessuten liker vi bilturer.
Og teltturer.
Jeg trenger heldigvis ikke bestemme meg for hvilken tur jeg gleder meg mest til.
Nå?
Skal jeg dusje.
Frøya og jeg har vært ute og løpt.
Frøya badet.
Ikke jeg.
Jeg liker god varm dusj.
Så skal jeg kose meg med en kopp kaffe.
Som jeg liker.
Og ferie..
Som jeg også liker.
Sånn ser ferie ut:



30 kommentarer:

  1. Høyrest deilig ut med ferie i den byen :)
    Kjekt å ha noko å sjå fram til, tenkjer på bilturen i ein fantastisk natur nordover !
    Var på Senja for mange år sidan, ein himla flott plass med alle sine spennende småbygder.

    God ferie !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg må konkludere med at jeg liker små ting ;-)
    Gleder meg veldig til den store nord turen..og varmen og havet på Sardinia.
    Håper du også får fin ferie.
    Klem tilbake

    SvarSlett
  3. Herlig! Nå fikk jeg skikkelig feriefølelse! God, god ferie til dere alle 3! Håper Frøya finner seg en ny kamerat, kanskje Tassen er på plass i år også?
    Klem fra Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Frøya gleder seg..det gjør vi også! Så fint at du fikk feriefølelse!
      Klem tilbake!

      Slett
  4. Så flott at du har funne deg eit pardis på jord og at du får reist tilbake dit. Gled deg til Senja - der er det knallfint. Eg var der i februar eit år og du verda for eit lys, for eit veir og for ein natur. God ferie til deg og Gislekjæreste og sjølsagt til Frøya som også skal på ferie:-)) Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg til begge feriene ;-)
      Klem

      Slett
  5. Hei på deg! Små ting er viktigst!
    Kjøre bil helt til Senja?! Det er langt! På vegen dit bor jo jeg! Og jeg har nesten alltid kaffen klar :) Ta en pause her da vel! :))

    God tur til Sardinia. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Små ting er viktigst!
      Jeg vet at du er på veien,og du skal ikke se bort fra at vi snupper innom :-)

      Slett
  6. Åh så fantastisk!! Da må du jo spise ost med makk.. det gjør man jo der. eller du kan rett og slett la være. Det tror jeg man gjør også.
    Tuddeluuuu, kos dere massevis på deilige Sardinia!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror man hopper over ost med makk i ;-) rett og slett. Tenker vi finer annet å putte i magen!

      Slett
  7. Så kjekt å ha ferietur å sjå fram til ! Du skriv så fint at eg fekk litt feriefølelse eg også :-)
    God ferie til alle tre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Og god ferie du også..når den kommer :-)

      Slett
  8. God tur både sørover og nordover. Sardinia har jeg bare lest om, men det jeg leste fristet til besøk, må jeg si.
    Nordnorge er fint, synes jeg, som bor på veien til Senja jeg også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes du skal besøke Sardinia. Tre timer med fly,og vips er du der!
      Gleder meg til både nordover og sørover. Jeg kan vinke når jeg er forbi deg nordover ;-)

      Slett
  9. Ja, det der kaller jeg også ferie. Det å sitte sånn, mener jeg. Det andre vet jeg ikke så mye om. :-)
    Ønsker dere alle flotte ferier, både mennesker og hund. Det er flott å levere fra seg en hund til et sted man vet de liker seg godt. Der har jeg vært kjempeheldig med pensjonat også. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker ferie. Og du har helt rett..det er viktig at Frøya har det bra mens vi er borte. Hun gleder seg forøvrig til teltturen nordover ;-)

      Slett
  10. Nyt ferien din Bente :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,det skal jeg!
      Du også! Håper du er pigg!
      :-)

      Slett
  11. Blir det noe jogging?

    Det beste med å komme bort er å komme hjem igjen, men du får det helt sikkert bra underveis også!

    Ønsker deg en flott ferie!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg jogger tre! ganger i uka. Og det kjennes godt. Jeg løper ikke alltid,jeg går litt fort også. Men fin start på dagen som gir meg ekstra krefter og smil. Jeg er ute en halvtimes tid.
      Det er sant..kanskje det beste med ferie er å komme hjem?
      :-) Ha fin sommer du også!

      Slett
  12. FERIE.
    Håper du får det like deilig denne gangen.
    Klemmer kommer, snutekos og et hei også.
    Klemmene nyser en smule, men er ikke smittsomme :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg :-)
      Tusen takk for klemmer.
      Jegg sender noen tilbake..e smule allergiske,men glade!

      Slett
  13. Velkommen nordover, kjære deg! Du vil ikke bli skuffet over Nord-Norge, det kan jeg love. Og særlig ikke Senja, en perle blant kystbygdene!
    Skal selv til Senja i løpet av denne eller neste uke, i forbindelse med en skrivejobb. Jeg gikk på videregående på Senja, og er ganske godt kjent.
    Kos dere masse!
    Klem fra Lill-Karin

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg. Både til Senja og Sardinia :-)
      God sommer til deg!
      Klem herfra

      Slett
  14. Synes planene dine høres vidunderlige ut Bente.
    Planer er viktig. Alltid godt å ha noe å se frem til.
    Gode klemmer til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjenner at noen ganger er planen like viktig som utførelsen. Jeg liker å glede meg!
      Gode klemmer til deg også,kjære deg.

      Slett
  15. Har noko til deg i siste innlegget mitt :)
    God ferie !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  16. Kos deg kjære du, både på Sardinia og på Senja.
    Vi satser på bilferie i år og - vi liker også å kjøre:)

    Nyt dagene,
    god klem:)

    SvarSlett
  17. Høres deilig ut med både Sardinia og Senja. Ingenting kan slå Nord-Norge om sommer etter min meining.
    Håper du får det flott både på Sardinia og her oppe i nord:-)
    Klem

    SvarSlett
  18. Velkommen hjem igjen.
    Klemmer kommer, de er glade :-)
    Snutekos og et hei kommer også

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!