torsdag 3. mai 2012

Jeg gleder meg..


Skogen min er vakker nå.
Våren har endelig kommet.
Kroppen min gleder seg.
Ikke så stiv.
Ikke så sint.
Ikke så treig.
Ikke så uvillig.
Det kjennes som å våkne.
Jeg løper intervall.
Det betyr løpe litt.
Gå litt.
Tre ganger i uka.
I skogen.
Med nye joggesko.
Imorgen er det løpedag.
Det beste er å løpe om morgenen.
Ny dag.
Jeg er ikke av den aller raskeste.
Jeg må jo se meg rundt.
Frøya traver.
Hun liker at vi løper.
Frøya synes nok det går litt for seint.
God lukt.


Vi er ute en halv time.
Jeg blir svett.
Glad.
Stolt.
Kjenner at kroppen min er mer min.
Gleder meg til å bade.
Ikke enda.
Snart.
Å bade er nesten like fint som å sove.



Imorgen?
Først løpe.
Så Hagen.
Bare fine ting.
Jeg gleder meg.
Kanskje flere skal ta seg en halv time i skogen.
Før dagen begynner?

15 kommentarer:

  1. Kor flott at kroppen din er i godlage.
    Kanskje våren gir gode signaler !
    Godt at du har løpekamerat, ekstra
    kjekk samhørigheit med ein firbeint venn.

    Fin vår med alt tilbehør til deg !

    klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner at etter lang vinter er våren herlig! Hvert år.
    Fin vår til deg også!
    Klem tilbake.

    SvarSlett
  3. Det er godt at våren gjør deg godt!
    Jeg er ikke et vårmenneske, men nyter jo sola og at det spire og gror i hagen! Det jeg ikke liker med våren er at det blir så travelt..sånn stressende travelt. Så mye å gjøre både ute og inne, mens man helst vil henge i hengekøya eller stikke til skogs med barnet sitt..

    Men mai er fin, da er det snart sommer og ferie!
    God helg, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er det mai. Snart ferie. Snart sommer :-)
      God helgeklem tilbake!

      Slett
  4. Blir glad når du kan springe i skogen. Eg spring ikkje så mykje - går helst litt fort. Her er det kaldt og regn og ikkje mykje som minner om Mai...Men berre vent - han kjem nok att - varmen. God helg til deg og klem:-))

    SvarSlett
  5. Hurra for våt som tiner både sne, sinn og kropp :-)
    Gleder meg med og over sammen med deg.
    Ha en lykkelig dag :-)
    Mormorklem med glede i, snutekos og et hei kommer fort.

    SvarSlett
  6. Underbart att fylla dagen med fina ting...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg føler meg heldig som kan! :-)

      Slett
  7. Våren er så deilig og gjør så godt!
    Vi hadde håpet på sommervarme på lørdag da vi feiret bryllup her i huset, men den kom ikke før dagen etter. Våren er lunefull, men vellykket ble det likevel :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Elsker våren :-)
      Gratulerer med bryllup! Så fint at det ble vellykket.
      God helg!

      Slett
  8. Sol og lange dager gjør oss godt. Tiden om morgenen er gull verdt,
    å gå tur i skogen når fuglene starter sin dag, er herlig.Hver gang jeg gjør det, tenker jeg at dette må jeg gjøre oftere, men...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt overrasket over hvor godt jeg liker morgenen ute..er egentlig noen som er sein om morgenen ;-)
      Du burde gjøre det oftere :-)

      Slett
  9. Alltid så fint. Jeg blir rolig på en måte, når jeg har "besökt" deg.
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint! At du trives her på Hm..
      :-) God helg og klem tilbake!

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!