torsdag 22. september 2011

Blomster på døra...


På bildet over. Er en av mine skatter. Jeg er Tante. Hun er LillePersille. Som ikke er så liten lenger. Jeg har valgt dette bildet. Fordi det egentlig kan være hvem som helst. Men det er ikke hvem som helst. Vi er ganske like. Vi liker å være sammen. Jeg er himmeropende stolt av henne. Hennes mor er min Søster.
Idag har jeg handlet. Sammen med Gisle.Etter jobb.På butikken ringte en dame. Hun sa at hun stod like ved BenteBo med blomster. Hvor var jeg lurte hun på. Jeg er på butikken. Sa jeg. Da sa hun at hun ville sette blomster i gangen. Fint. Sa jeg. Og var veldig Spent.
Vi ble ferdig med å handle. Og dro hjem. Der stod en stor pakke.
Jeg er ikke så vant til å få blomster. Men jeg forsto at dette var blomsten damen snakket om.
Jeg kjente at man godt kan få blomster på døra ofte. jeg tror ikke man blir vant til det. Faktisk. Men hva vet vel egentlig jeg om det. Ingenting. Antagelig.
Iallfall. Hvem  kunne blomstene være fra? En UtroligHemmeligBeundrer? Gisle? Meg selv som hadde glemt at jeg hadde sendt blomster til meg selv?
Inni pakken kunne jeg pakke ut denne.
Det var litt vanskelig å ta et bilde som ble bra. Men det er en sammenplanting.Med lyng. Og Asters.Tror jeg de heter.
De er vakre.
Inni var det stukket et kort.
Det viste seg at blomstene er fra Søster og LillePersille.
Jeg ble ganske rørt. Og veldig glad.
Jeg har prøvd å ringe.
Men ingen svarer.
Dette er Storsøster.På Sardinia. I forfjor. Hun er fin i vinden. Det er nok hun som er Blomstersjef.
Noen ganger bli man skikkelig glad. Det ble jeg idag.
Siden jeg har en blogg.Kan jeg oppfordre alle som leser. Til å sende Blomster. Til noen de er glad. Jeg synes de skal skrive det på kortet også. At Jeg Er Glad I.
Idag har Storesøster. Og Lille Persille. Som egentlig heter Martine. Gjort min dag ekstra fin.


13 kommentarer:

  1. Blomster på døra er flott og godt. Blomster sier ikke ord, men de er kjærlige tanker og takk for at du er til. Det er vi glade for.
    Jeg sender deg en tenkt bukett ,ed lyseblå forglemmegei, hvit liljekonvall og en rød peon.

    Fra meg til deg.
    Jeg er også glad for at du er til. Og skriver.

    Ha en deilig blomsterkveld.
    Klemmer til to og snutekos til en

    SvarSlett
  2. Nå snufser jeg fælt her...for dette var vakkert. Lille persille kan være umåtelig glad for å ha en tante som deg!! Søster i vinden var vakker...like vakker som denne bloggeieren er!! Det er jeg sikker på!!
    Klem til deg........

    SvarSlett
  3. Så nydelig skrevet.
    Liker måten du skriver på.

    Litt vemodig, og veldig vakkert.

    Du har helt rett, vi må vise oftere dem vi er glad i at vi er glad i dem..

    SvarSlett
  4. Mormor: Tusen takk for nydelige blomster! Jeg er veldig glad i akkurat forglemmmegei,konball og peon!

    Havfruen og Wb: Dere er så søte!Tusen takk

    SvarSlett
  5. Du er heldig du Bente.. som har en slik familie : )) ta godt vare på den ! og ja, man kan ikke si det ofte nok at man er glad i noen.. for tilslutt tror de på det ; )

    god helg til deg fra meg : )

    SvarSlett
  6. Jeg vet. Jeg er heldig. Og jeg prøver. Å ta vare på dem!
    God helg tilbake ;-)

    SvarSlett
  7. Det er kjempekoselig å få blomster :-) Og kanskje spesiellt når det ikke "noen grunn". Altså, en grunn er det jo alltid, men ikke bursdag og sånn tenkte jeg :-)

    SvarSlett
  8. Det tenkte jeg også på igår..det var absolutt ingen grunn til å få blomster. Derfor var det ekstra hyggelig!

    SvarSlett
  9. Så hyggelig med blomster på døra!
    Og så heldig du er som har en så omtenksom søster og niese!

    Nå har jeg lagt ut resultatet av avstemmingen over brudebilder på bloggen min :)

    SvarSlett
  10. Selvsagt var det en grunn.
    Du hadde tatt deg tid til å finne vin til meg. Mer enn grunn god nok. Tusen takk for at du tok deg den tida :) At Søster og LillePersille tok hintet helt uten at jeg trengte å si noe som helst, viser bare hvor mye det du gjør betyr for dine omgivelser

    SvarSlett
  11. Ragnhild..jeg ble ikke engang helt ferdig med vinen din!..men de som kom,tror jeg er bra! Dessuten hadde jeg hjulpet deg..uten blomster fra søs! ;-)

    SvarSlett
  12. Like heldig som meg du - jeg fikk også blomster i går. Har blitt noen buketter på meg i det siste siden jeg har operert og slikt. Blir alltid glad når budet står på døren. Og så har jeg faktisk også sendt blomster til noen i går. En venn hentet sin kone og stesønn på flyplassen i går - de kom til Norge for første gang i strålende sol - helt fra den andre siden av jorden. Så da ble det Welcome to Norway hilsen.

    God helg og klem

    SvarSlett
  13. Janne Tove: Jeg ble utrolig glad for blomstene..og sendte blomster til den andre søsteren min dagen etter..hun ble veldig glad,hun også.
    Jeg leste om de som kommer ..tror nok de også ble glad for blomster!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!