onsdag 20. juli 2011

Redd...

Det er sol.
Idag har gjort det eneste jeg tror jeg er irrasjonelt redd for.
Jeg er ikke så redd for så mye. Jeg har vært det før.Ikke nå lenger.
Men jeg er redd for tunneler som går under vann.
http://media.fvn.no/archive/00446/1senior_-_M__P__446048m.jpg
media.fvn.no
Jeg er redd for brann inni der.
Eller vann som plutselig kommer fra ingen sted.
Eller kollisjon.
http://media.fvn.no/archive/00450/113-320x_450590a.jpg
media.fvn.no
Med påfølgende brann. Og eventuelt vann.(Det er ikke sikkert veggene i tunnelen tåler så mye. Som vi tror.)
Vi har en tunnel som er skumlest. Av alle. I tillegg til å være gammel. Er den utrolig bratt.Det står 10%på skiltet. jeg tror er er mer.
Den er mørk. Og smal.
http://media.fvn.no/archive/00450/treff320_450594a.jpg
media.fvn.no
http://media.fvn.no/archive/00465/tunnel-stein-802_465571b.jpg
media.fvn.no
Før kjørte jeg den tunnelen minst en gang i måneden. For å slutte med å være så redd. Det hjalp ganske mye.Jeg sluttet å kaste opp etter tre måneder.
Idag?
Lenge siden jeg har kjørt der.
Det gikk fint.
Ingen brann. Ingen kollisjon. Ikke noe vann. Jeg kastet ikke opp.
Vi gikk en tur på andre siden. Der fant vi kantarell. Det er vakkert der.
http://www.nrk.no/contentfile/file/1.769881!img769862.jpg
www.nrk.no
Nå?
Tenker jeg at jeg burde kjøre der. Litt oftere.
Sånn at jeg ikke blir så redd...

10 kommentarer:

  1. Eller kanskje bare fordi det er pent der, på andre siden?


    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no, om sau i by'n

    PS Er ikke særlig glad i tunneller under vann jeg heller. Men jeg kommer da gjennom. På et vis.

    SvarSlett
  2. Mest for å ikke være så redd...pent andre steder ute skummel tunnel også!

    SvarSlett
  3. Skjønner deg godt. Jeg liker heller ikke de undersjøiske tunnelene. Det er ikke heldigvis ikke ofte jeg bruker dem. Som oftest blir det når jeg er på jobb og skal fra Vigra og inn til Ålesund.

    Men, heldige deg som fant kantarell. Tror jeg må på leit når jeg kommer til hytta på Sørlandet igjen. Det har jo vært så fuktig i sommer så de er vel litt tidlige i år.

    SvarSlett
  4. Mormor sier at du er flink, til å møte egen redsel.
    Det er bra. Da har man snart ingen redsel igjen. For den ene tingen.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  5. ..det kryr av kantareller. Overalt. Ikke si det til noen ;-)

    SvarSlett
  6. ...og mormor..det kryr av rare ting å være redd for..man må bare øve seg på ikke å være det! På vei fra eller til det farlige. Kan jeg plukke kantareller!

    SvarSlett
  7. Mormor er misunnelig av et godt hjerte Og blåser en klem. Til tre :-)

    SvarSlett
  8. Det er tøft gjort av deg å snakke om det. Noen ganger er det slik at bare vi snakker om det blir problemet mindre. Rart hvordan deling kan være så effektivt, selv når man ikke kjenner dem man deler med. Det er vel følelsen av fellesskap som gjør at vi føler oss trygge og tør litt mer.

    På den andre siden av tunnellen er allting lyst, kanskje.

    SvarSlett
  9. Ikke så tøft skrive om det..dette er ikke en skamfull redsel for meg. Men-det er tøft å kjøre gjennom tunnelen :-)
    Men jeg er enig med deg..Vanskelig ting blir mindre vanskelig hvis de blir snakket om..

    SvarSlett
  10. Oi.... jfr kommentaren hos meg... er du syk ENDA eller IGJEN?

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!