torsdag 7. april 2011

Syk hund om natta..

Frøya har vært syk inatt. Hun fikk et bein igår. Et bein av okse. Som jeg hadde kokt lapskaus på. Den ble veldig god. Det pleier å gå helt fint med bein. For Frøya..
Vi syklet en tur igår kveld. Ned til saltvannet.Faktisk bystranda. Frøya badet litt. Og tok seg ganske store slurker saltvann. Hunder blir også tørste av å sykle. Jeg skjønner at saltvann ikke skal drikkes.
Etter sykkeltur var Frøya ganske som vanlig. Egentlig helt til jeg pusset tenner. Da kom første oppkastrunde. Hunden ligger i senga. Og kaster opp utover gulvet. Nesten som en oppkaststråle.
Jeg har vært sammen med barn når de er kvalme.Det er omtrent det samme som å være sammen med kvalm Frøya.
Det holdt på nesten hele natta.
Sånn blir det lite soving av.
Jeg skal være voksen i femte klasse snart.
Voksne mennnesker er ikke sure på jobb. Fordi hunden har spydd hele natta. Selv om de kanskje har litt lyst til å ha det litt stillere. Akkurat hvis hunden har spydd. Desverre er det ingenting som heter Syk Hund Fravær.
Frøya ligger i senga si nå. Og sover.
Hun vet ikke at jeg er trøtt.
Eller at jeg tar frem bilder fra FriskeFrøyaverden.
Når jeg kommer hjem fra femteklasse. Kan jeg kanskje ta meg en powenap. Det betyr å sove litt. Kanskje et kvarter. Dessuten kan jeg legge meg tidlig. Det som er fint med ny dag. Er at vi ikke egentlig vet hvordan den blir..Jeg tenker at målet for idag. Er å ikke være sur på femteklasse.Bare fordi jeg er trøtt...

7 kommentarer:

  1. Uff da, stakkars Frøya..fint navn forresten ;-)
    Godt det "kun" var i natt, men å så trøtte man blir...
    Ta deg en powernap du ja, det fortjener du!

    ha en flott dag videre og klem fra meg

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar, så trivelig å treffe nye her inne!
    Huff, stakkars dere begge to! Har hatt hund og vet hvordan dette er....og 5-klassinger etter ei slik natt er ikke bare bare, det vet jeg også;)
    Håper du fikk din powernap, den fortjente du!
    Legger meg som følger, så blogges vi igjen;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Ntåå.. Stakkars Frøya, håper hun snart er frisk igjen, litt synd på deg også da, som må handskes med en gjeng i femte klasse etter en sånn natt ;D

    SvarSlett
  4. Hei
    Måtte inn å kikke hos deg sidenvi er navnesøstre:o)
    Trivelig blogg du har, mange flotte innlegg. Stakkars Frøya, håper hun kommer seg.
    Legger meg til som følger:o)
    Ha en ellers fin helg!

    SvarSlett
  5. Hallo, Bente..
    Koselig at du titter innom! Har oppdaget at det ikke bare er navnet vi har felles..du skal bli førskole lærer, noe jeg er :-)

    SvarSlett
  6. Hei igjen
    Så flott at vi hadde mer felles:o)
    Har du jobbet lenge som førskolelærer?

    SvarSlett
  7. Heisann!:)

    Søker rundt på nettet etter blogger, så dukket din opp og fanget min nysgjerrighet!:)
    Fin og koselig blogg du har! Og fin hund!:) Håper hun har blitt frisk igjen stakkar!
    Gleder meg til å følge bloggen din!:)
    Håper du vil stikke deg en tur innom min også!:)
    Ha en fin mandag!:)

    Klæm Pia:)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!