lørdag 14. august 2010

Litt hviling..

Jeg har jobbet idag. Lørdag på vinmonopolet kan være hektisk. Idag var det det sol. Kjolevær. For noen betyr det hvitvin. For andre betyr det mer alkohol enn vanlig. For noen er det på det jevne uansett vær. Sol betyr vanligvis hektisk. Idag var det passe. Jeg skal ha på kjole ikveld. Iallfall litt finere bukser enn jeg pleier. Og litt finere hår. Iallfall noe som jeg opplever som stelt hår. Det kan hende både sko og klær blir på det jevne. Iallfall skal jeg spise mat og drikke litt vin med venninne. Først i Bentebo. Så skal vi kaste oss ut på livet. Jeg gledet meg voldsomt i morges. Jeg gledet meg ganske mye da jeg jafset i meg en bolle på pauserommet på jobb. Da jeg satte meg i bilen var jeg litt på det jevne. Jeg handlet, ruslet en tur med Frøya og deiset ned i sofa/gjesteseng/daybed. Nå befinner jeg meg på samme sted. Jeg er sliten. Jeg har ikke pakket ut varer engang. Jeg har kjøpt lettvin mat. Det var lurt. Jeg har ikke dusjet. Håret er ekstremt middels.Det må vaskes blant annet. Jeg må finne frem noe jeg kan ha på meg. Når jeg skal bli pen. Jeg må lage mat. Venninne er her om halvannen time. Hun kommer til å være pen i kjole. Mens jeg fremdeles ikke er ferdig. Med noenting. Men da kommer jeg til å orke. Å være venninne. Mens jeg lager litt lett mat. Og fikser hår. Og finner klær man kan være pen i. Jeg er ganske glad for at det ikke er Ukjente som kommer idag. Ukjente hadde kanskje trodd at jeg aldri er fiks ferdig. Ukjente ville kanskje tenkt at jeg burde ryddet litt før de kom. Ukjente hadde kanskje syntes det var rart hvis jeg sprang rundt i Bentebo. I undertøy. Mens jeg lagde mat. Det blir ikke sånn. Jeg kan slappe litt av nå. Når venninne kommer er alt som det egentlig pleier. Når jeg ligger her kjenner jeg at jeg begynner å glede meg igjen. Noen ganger må man bare hvile litt først..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!