tirsdag 15. juni 2010

Singel

Dagen idag har vært fin. Jeg har hatt på skjørt og følt meg..ikke dumpet,såret eller sint. Men litt pen. Jeg har vasket ned kjøkkenet til mamma, fordi jeg fikk lov. Å vaske kjøkken er noe jeg kan. Spesielt i kriser og spesielt hos andre. Kjøkkenet til mamma ble gullende rent. På ettermiddagen gikk jeg avgårde for treffe venninne. Vi satte oss på fiskebrygga og drakk hvitvin. Jeg drakk litt mer enn venninne, men holdt meg unna å bli dumpet, sint og såret igjen. Vi hadde det hyggelig. Frøya fikk ligge under bordet, tror hun også hadde det fint. Da jeg gikk hjem tenkte jeg at "sånn blir livet mitt nå". Jeg går hjem til en seng det bare er meg i. Det var en litt sår, vond tanke som jeg først prøvde å dytte vekk. Det gikk ikke, den måtte på en måte tenkes ut. Senga hos mamma er kjempesmal. Jeg føler meg på besøk i den kjempesmale senga. Jeg er jo egentlig på besøk, så det er forsovet greit. Kommer jeg til å føle meg på besøk hvis jeg har smal seng det ikke er plass til to i? Kommer jeg til å føle meg ensom i en seng det er plass til to? Jeg tenkte ganske mange tanker om sengesituasjonen på vei hjem. Plutselig ble tanken på seng utrolig stor. Hvilken seng skal jeg velge? Kommer jeg alltid til å være ensom når jeg skal legge meg? Nesten hjemme hadde jeg løsningen. 120 cm seng er det jeg skal ha. Den er ikke diger. Den er ikke kjempesmal. Den er passe. Når jeg skriver nå, sitter jeg i den kjempesmale senga hos mamma. Jeg er glad for at den bare får meg til å føle at jeg er på besøk..kanskje jeg skal finne meg et sted å bo før jeg lager sengedrama? hm

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!